2017. május 31., szerda

[Napi e-vangelium] 2017-05-31

2017. május 31. - Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat,
akiket nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el
közülük, csak a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád
megyek, ezeket pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes
legyen bennük. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket,
mert nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt
kérem tőled, hogy vedd el őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a
gonosztól. Hiszen nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból.
Szenteld meg őket az igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te
elküldtél engem a világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük
szentelem magamat, hogy ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19
Elmélkedés:
Jézus főpapi imájának második részét olvassuk a mai evangéliumban,
amelyben az apostolokért imádkozik. Az Úr szeretetének egyik
legmeghatóbb jele, hogy az utolsó vacsorán tudva, hogy elérkezett
számára a szenvedés kezdete, nem önmagára gondol, nem a rá váró
nehézségeken töpreng, hanem apostolaiért és tanítványaiért könyörög az
Atyához.
Jézus azzal kezdte meg nyilvános működését, hogy tanítványokat
választott maga mellé. Az a szándék vezette, hogy e kiválasztottak
mindvégig vele legyenek, legyenek fültanúi tanításának és szemtanúi
cselekedeteinek, hogy majd küldetésének befejezése és mennybemenetele
után tanúságot tegyenek Jézusról, az Isten Fiáról, és terjesszék az
evangéliumot. Az apostolok tanítása, nevelése és felkészítése e
missziós küldetésre sikeres volt. Hittel elfogadták Mesterük tanítását,
és hitték, hogy az Atya küldte őt a világba. Jézus távozása után ők
továbbra is ebben a világban maradnak, s itt kell a rájuk bízott
küldetést teljesíteniük, azt a feladatot, amelynek végzésében a
Szentlélek fogja őket támogatni. Hitük most nagy próbatétel előtt áll.
Jézus azt kéri az Atyától, hogy apostolai mindig megmaradjanak az ő
nevében, azaz a vele való közösségben, és hogy az üldözések ellenére is
hűségesen kitartsanak az igazságban.
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Hozzád fordulok, Atyám, mindenható Isten: őszinte szívvel és
kicsinységem tudatában hálát adok neked, s egész lelkemmel kérlek,
rendkívüli jóságodban fogadd jóakarattal könyörgésemet: hatalmaddal űzd
el az ellenséget tetteimtől és cselekedeteimtől, erősíts engem a
hitben, kormányozd értelmem, adj nekem bensőséges gondolatokat, és
vezess el engem boldogságod birtoklására! Vezess el engem arra, hogy
Téged mindenkinél és mindennél jobban szeresselek!


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20170531.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum