2017. május 27., szombat

[Napi e-vangelium] 2017-05-27

2017. május 27. - Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: Bizony, bizony, mondom
nektek: Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek.
Mindeddig semmit sem kértetek az én nevemben. Kérjetek, és kaptok, hogy
örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az
óra, amikor már nem hasonlatokban szólok, hanem nyíltan beszélek az
Atyáról. Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt
nektek, hogy én kérem értetek az Atyát. Hiszen az Atya szeret titeket,
mivel ti is szerettetek engem, és hittétek, hogy az Istentől jöttem.
Eljöttem az Atyától és a világba jöttem. Most elhagyom a világot, és
visszatérek az Atyához.
Jn 16,23b-28
Elmélkedés:
A mai evangélium Jézus búcsúbeszédének egy részletét tartalmazza,
amelyből újabb lényeges dolog derül ki: az Atya szeret minket és
teljesíti a Jézus nevében hozzá intézett kéréseinket. Ezt mondja a mi
Urunk: "Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek."
Az Atyának ez az ajándéka teljessé teszi örömünket. A Szentlélek
bennünk, a lelkünkben végzett munkájának eredményeként juthatunk el a
teljes örömre. A Lélek úgy dolgozik, hogy átalakítja szívünket és
lelkünket, új úton indít el, amelyen végighaladva eljuthatunk Istenhez,
embertársainkhoz és önmagunkra találunk. Ezen az úton felfedezhetjük,
hogy az Atya szeret minket, Krisztushoz tartozunk és a Szentlélek
megerősít bennünket, s mindezzel már el is jutottunk az igazi lelki
örömre, az öröm teljességére.
Ezt az örömöt csak akkor tapasztalhatjuk meg, ha engedjük, hogy a Lélek
elvégezze bennünk e csendes munkát! Hitünk szerint a megváltást Jézus
Krisztus keresztáldozata, kereszthalála gyümölcseként nyerjük el
Istentől. Ugyanakkor a megváltás állandó folyamat is az ember szívében
és tudatában, amelyet a Szentlélek végez. Hálás szívvel gondolunk az Úr
áldozatára, amely megnyitja számunkra az üdvösség kapuját. Engedjük
bátran, hogy megérintsen minket a megváltottság öröme!
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Istenünk, segíts, hogy örömhíredet hirdethessük! Add, hogy hívásodra
mindig figyelni tudjunk! Te azt kívánod, hogy az emberek szabadon
kövessenek téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák
az evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a te
igéd igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet
találnak.


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20170527.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum