2017. május 15., hétfő

[Napi e-vangelium] 2017-05-15

2017. május 15. - Hétfő

Jézus az utolsó vacsorán így beszélt tanítványaihoz: "Aki ismeri és
teljesíti parancsaimat, az szeret engem. Aki pedig szeret engem, azt
Atyám is szereti. Én is szeretni fogom őt, és kinyilatkoztatom magam
neki." Júdás - nem a karióti - itt közbeszólt: "Uram, hogyan van az,
hogy nekünk akarod kinyilatkoztatni magadat, és nem a világnak?" Jézus
így folytatta: "Aki szeret engem, megtartja tanításomat. Atyám is
szeretni fogja őt, hozzá megyünk, és lakóhelyet veszünk nála. Aki nem
szeret engem, az nem tartja meg tanításomat. Az a tanítás pedig,
amelyet hallotok, nem az enyém, hanem az Atyáé, aki engem küldött.
Ezeket akartam nektek elmondani, amíg veletek vagyok. S a Vigasztaló, a
Szentlélek, akit majd a nevemben küld az Atya, megtanít titeket
mindenre, és eszetekbe juttatja mindazt, amit mondtam nektek."
Jn 14,21-26
Elmélkedés:
Jézus újra és újra lelkére köti tanítványainak, hogy nem elegendő az,
ha valaki ismeri őt. Azt kéri követőitől, hogy teljesítsék parancsait,
amelyek végső soron a mennyei Atya útmutatásai az ember számára. A mai
evangéliumban kijelenti: "Aki ismeri és teljesíti parancsaimat, az
szeret engem." Vallásosságunk nem elmélet, hanem élő kapcsolat
Krisztussal. Szóbeli hitvallásunk bizony keveset ér, ha hitünkből nem
fakadnak a szeretet jócselekedetei.
Jézus szavai arra is rávilágítanak, hogy tanításának teljesítése nem
fakadhat kényszerből vagy a kicsiny embernek a hatalmas Istentől való
félelméből, hanem az Isten törvényei szerinti életnek egyetlen forrása
a szeretet lehet. Fel kell ismernünk tehát, hogy az isteni parancsok a
javunkat szolgálják. Fel kell ismernünk a törvények mögött rejlő isteni
szeretetet és gondoskodást, s akkor majd mi is képesek leszünk arra,
hogy a szeretet vezéreljen minket Isten törvényeinek útján.
E felismerésben segítségünkre van a Szentlélek, akit az Atya és a Fiú
azért küld a világba, hogy szüntelenül emlékeztessen bennünket arra a
krisztusi igazságra, amely az örök életre vezet. A Szentlélektől, aki
maga is ajándék, számos isteni ajándék árad felénk: a létezés ajándéka,
amelyet minden létező megkapott a teremtő Istentől, a kegyelem
ajándéka, amelyet Isten állandó segítségként ad nekünk az üdvösség
útján való előrehaladáshoz.
(c) Horváth István Sándor


Imádság:
Örök Atya, tekints irgalmas szemmel az egész emberiségre, különösen a
szegény bűnösökre, akiket Jézus legirgalmasabb szíve oltalmaz! Az ő
keserves kínszenvedése által könyörülj rajtunk, hogy irgalmad
mindenhatóságát dicsérjük mindörökké!


A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/

A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20170515.mp3
_______________________________________________
Evangélium365
http://www.evangelium365.hu/

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum