2016. március 14., hétfő

[Evangelium] 2016-03-14

2016. március 14. – Hétfő

Egy alkalommal Jézus így beszélt a templomban egybegyűlt zsidókhoz: „Én
vagyok a világ világossága. Aki engem követ, nem jár sötétségben, hanem
övé lesz az élet világossága."
A farizeusok erre azt mondták: Te önmagadról tanúskodsz. Tanúbizonyságod
nem érvényes."
Jézus így válaszolt: „Igaz, hogy én önmagamról tanúskodom, mégis érvényes
a tanúságtételem, mert tudom, honnét jöttem és hová megyek. Ti ellenben
nem tudjátok, honnét jöttem és hová megyek. Ti a test szerint ítéltek. Én
nem mondok senkiről ítéletet, de ha kijelentek valamit, igaz az én
állításom, mert nem vagyok egyedül, hanem én és az Atya, aki küldött
engem. Márpedig a ti törvényetek azt írja, hogy két személy együttes
bizonyságtétele hitelt érdemel. Bizonyságot teszek tehát magamról én, és
bizonyságot tesz rólam, aki engem küldött: az Atya."
Erre megkérdezték tőle: „Hol a te Atyád?" Jézus azt felelte: „Sem engem
nem ismertek, sem Atyámat. Ha ismernétek engem, Atyámat is ismernétek."
Ezeket mondta Jézus a templomkincstár mellett, amikor tanított a
templomban. De senki sem fogta el, mert még nem jött el az ő órája.
Jn 8,12-20

Elmélkedés:

Jézus ezt a kijelentést teszi önmagáról a mai evangéliumban: „Én vagyok a
világ világossága." Nem véletlenül kezd el beszélni a világosságról. A
korabeli leírások szerint a jeruzsálemi templom udvarában négy magas
lámpatartó állt, amelyek magasabbak voltak a falaknál. A lámpákban olajat
égettek, s ennek fénye a város távolabbi pontjairól is jól látszott. A mi
Urunk kijelentése ezekre a lámpákra utal. Ő azonban nem csak a városnak,
hanem az egész világ számára akar világosság lenni. Ő azért jött, hogy
világosságát a világ minden részéről látni lehessen.
Ez a hasonlat is jól illeszkedik János evangélista gondolatmenetébe, aki a
Jézus ellen fordulók magatartását, gondolkozását akarja megismertetni az
olvasókkal. A világosság és a sötétség küzdelméről van itt szó. Jézus a
mennyei Atya küldötteként meg akar világosítani minden embert, hogy
megismerjék az igaz Istent. Az istenismeret fényét akarja meggyújtani az
emberi szívekben és a hit világosságára akar elvezetni mindenkit. Aki az ő
világosságában él, az engedelmeskedik Istennek. Isten szerinti élet csak
az általa hozott világosságban lehet. A másik oldalon a tudatlanság és a
hitetlenség homálya áll. A gonosz el akarja sötétíteni az emberek
értelmét, hogy ne találják meg az Isten felé vezető utat. A bűn útjai a
sötétbe vezetnek, a bűnös a sötétségben botorkál.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Mindannyiunkban él félelem. A kisgyermek is sír az éjszaka közepén, ha
felébred, és a sötétben nem lát semmit maga körül. Fél, mert egyedül van,
elveszett, kiszolgáltatott. Ösztönösen egy nevet kiált, akinek
jelenlétében megnyugvást lel. A félelem a reménytelenségből fakad. Sötét
és kilátástalan annak a félelme, aki nem Istennél remél oltalmat. Istenem,
értük imádkozom most! Add, hogy egyszer egy kétségbeesett pillanatukban
rád ébredjenek. Hiszen senki sincs egyedül. Időnként talán nehezen veszik
észre jelenléted, de szeretném, ha megéreznék, hogy élsz. Hogy a léted
szeretet és gondoskodás. Bárcsak tudnák, hogy mennyire vágysz a
bizalmukra. Köszönöm, hogy én hittel fordulok hozzád kéréseimben. Kérlek,
tekints mindazokra, akik félnek, mert még nem találtak rád!

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160314.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum