2015. május 16., szombat

[Evangelium] 2015-05-16

2015. május 16. – Szombat

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: Bizony, bizony, mondom
nektek: Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek.
Mindeddig semmit sem kértetek az én nevemben. Kérjetek, és kaptok, hogy
örömötök teljes legyen! Ezeket hasonlatokban mondtam nektek. Eljön az óra,
amikor már nem hasonlatokban szólok, hanem nyíltan beszélek az Atyáról.
Azon a napon majd az én nevemben kértek, és nem mondom azt nektek, hogy én
kérem értetek az Atyát. Hiszen az Atya szeret titeket, mivel ti is
szerettetek engem, és hittétek, hogy az Istentől jöttem. Eljöttem az
Atyától és a világba jöttem. Most elhagyom a világot, és visszatérek az
Atyához.
Jn 16,23b-28

Elmélkedés:

„Bármit kértek majd az én nevemben az Atyától, megadja nektek" (Jn 16,23)
- olvassuk Jézus szavait a mai evangéliumban. Hogyan értsük szavait? Ha a
diák ellustálkodja a napot tanulás helyett, kérheti azt, hogy a másnapi
dolgozata hibátlan legyen? Ha valaki egy munkahelyi balesetben eltörte a
lábát, kérheti-e, hogy másnapra meggyógyuljon? Ha valaki szerencsejátékban
elveszítette a pénzét, kérheti-e azt, hogy a következő héten övé legyen a
főnyeremény? Beleférnek ezek a kérések a „bármi" keretébe? Teljesíteni
fogja azokat Isten? Aligha. Egyesek bizonyára szívesen vonatkoztatnák
Jézus szavait a felsorolt példák területeire vagy hasonlókra, de ez a
kijelentés teljes félreértése. Az imádság nem pótolja emberi
mulasztásunkat. Az imádság nem pótolja emberi kötelességszegéseinket. Az
ima nem teszi semmissé az emberi hibáinkból, gyengeségünkből fakadó
rosszat. Az ima nem fogja segíteni bűnös és káros szenvedélyeinket. Az ima
arra való, hogy lelki kincsekért imádkozzunk, mindazért, ami lelkünk javát
szolgálja.
Jézus kijelentésének súlypontja ott van, hogy az ő nevében kell
imádkoznunk. Ő a közbenjárónk az Atyánál. Visszatér a mennybe, ahonnan
jött, de továbbra is figyel kéréseinkre és kegyelmével segíti életünket.
Tanuljunk meg az ő nevében, helyesen imádkozni!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenem, kegyelmed lassan, de biztosan egyházadba vezetett. Még azt a
kegyelmet is adtad, hogy ezt a hivatottságot teljesen kihasználjam és
üdvösségemre fordítsam. Vezess és állandóan vigyél végtelen irgalmad
forrásához. Lelkem pedig lángoló imádással legyen tele.
John Henry Newman

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-05-16
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150516.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum