2015. április 22., szerda

[Evangelium] 2015-04-22

2015. április 22. – Szerda

Kafarnaumban így tanította Jézus a sokaságot: „Én vagyok az élet kenyere.
Aki hozzám jön, nem éhezik többé; és aki bennem hisz, nem szomjazik soha.
Megmondtam nektek: Bár láttok engem, mégsem hisztek. Minden, amit az Atya
nekem ad, hozzám jön. Aki tehát hozzám jön, nem utasítom el. Nem azért
jöttem le a mennyből, hogy a magam akaratát cselekedjem, hanem annak
akaratát, aki küldött engem. Aki pedig küldött, annak az az akarata, hogy
semmit el ne veszítsek abból, amit nekem adott, hanem feltámasszam az
utolsó napon. Atyám akarata az, hogy mindaz, aki látja a Fiút és hisz
benne, örökké éljen, és én feltámasztom az utolsó napon."
Jn 6,35-40

Elmélkedés:

Beszédének lényegi mondanivalójához érkezik, amikor Jézus kijelenti: „Én
vagyok az élet kenyere" (Jn 6,35). Valószínűleg sokan ezen a ponton
„veszíthették el a fonalat." Eddig minden világos volt. Látták a
kenyérszaporítást, amely az egykori manna-csoda megismétlése a messiási
időkben. Megértették, hogy Isten - miként a régi időkben, ugyanúgy a
jelenben is - képes gondoskodni népe számára táplálékról. És ekkor jön az
újdonság: Jézus azt állítja magáról, hogy ő az élet kenyere. Hogyan kell
ezt érteni? Mit jelenthetnek ezek a szavak? Milyen értelemben lehet ő
kenyér? Ilyen kérdések járhattak az egykori hallgatóság fejében, mert még
nem tettek különbséget a testi táplálék és a lelki táplálék között. Ők
arra gondoltak, hogy Isten minden nap olyan kenyeret ad nekik, amely
testüket táplálja, azaz valóságos kenyeret. Jézus viszont arra gondol,
hogy az ő teste lelki táplálék lesz az emberek számára.
Jézus is megérezhette az emberek megdöbbenését. Bizonyára észrevette, hogy
kijelentését értetlenül, sőt hitetlenkedve fogadják, s erre utalást is
tesz. Mivel magyarázható e hitetlenség? Talán azzal, hogy egyesek maguk
akarják megszabni, hogy Isten milyen jeleket mutasson és nem azt keresik,
hogy a látható jelek által mit akar nekik Isten üzenni. A hit és a
hitetlenség útja abban különbözik, hogy elfogadom-e Isten vezetését?
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, Te az egy, szent, katolikus és apostoli Anyaszentegyházat az
egyházközségekben teszed láthatóvá, melyek szerte a földön úton vannak az
örök haza felé. Add meg jóságosan népednek, hogy méltóképp képviselje
népednek világot átfogó közösségét, jellé váljék a világ számára, és
Krisztust vigye az emberek közé. Amen.

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-04-22
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150422.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum