2014. július 16., szerda

[Evangelium] 2014-07-16

2014. július 16. – Szerda

Abban az időben Jézus így fejezte be tanítását: Magasztallak téged, Atyám,
ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak elől, és
kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen, Atyám, így tetszett ez neked! Az
én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
Atya, s az Atyát sem ismeri más, csak a Fiú, és akinek a Fiú ki akarja
nyilatkoztatni.
Mt 11,25-27

Elmélkedés:

Jézus küldetésének titkára világít rá az Atyához intézett imádsága, amit
ma olvasunk az evangéliumban. Most nem beszédet mond tanítványainak, hanem
egy egészen személyes imából ismerjük meg az Úr küldetését: megismertesse
az emberekkel Istent. Az imában ugyanakkor kitárulkozik előttünk Jézus
teljes önátadása a mennyei Atyának, hiszen nem a maga akaratát szeretné
érvényesíteni, hanem a Atyáét. Jézus utat nyit számunkra Isten felé.
Személyében megismerhetjük az ő szeretetét az Atya iránt, valamint az
emberek iránt, ha például önfeláldozására gondolunk. Emellett Jézus
személyében megismerhetjük az Atya szeretetét is az emberek iránt,
valamint a Fiú iránt, akinek elfogadja áldozatát és feltámasztja a
halálból.
Isten szeretetének a titkát tehát Krisztus által ismerhetjük meg. Akik
azonban bölcsnek és okosnak gondolják magukat, s inkább arra törekszenek,
hogy mindenre magyarázatot találjon értelmük, azok messze járnak ettől a
titoktól. Az isteni szeretet megtapasztalása, elfogadása és viszonzása
sokkal inkább kíván tőlünk egyszerűséget, mintsem komoly értelmi
megfontolást. Hitünk természetesen értelmi megalapozást is kíván, de ennél
fontosabb az Istenre való ráhagyatkozás, a kegyelem elfogadása, szívünk
megnyílása az Úr felé. Aki Krisztust ismeri, az a mennyei Atyát ismeri.
Vagy talán még helyesebb azt mondanunk, hogy aki Krisztust szereti, a
mennyei Atyát szereti.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram! Kérdést tettél föl, pedig én válaszokat nem tudok. Hitem megvallása
miatt sziklának neveztél, pedig gyenge és kicsinyhitű vagyok. Azt kérted,
tartsam össze az egyházat, pedig sokszor én rendítem meg alapjait. Nekem
adtad a kulcsokat, pedig megnyitni csak te tudod a szíveket. Krisztus!
Tedd hitelessé válaszaimat, formáld hitemet, erősítsd alapjaimat, nyisd
meg szívemet.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140716.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum