2014. július 14., hétfő

[Evangelium] 2014-07-14

2014. július 14. – Hétfő

Abban az időben Jézus így szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy azért
jöttem a földre, hogy békét hozzak! Nem azért jöttem, hogy békét hozzak,
hanem hogy kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam a fiút apjával, a
leányt anyjával és a menyet anyósával. Saját háza népe lesz az ember
ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki fiát vagy leányát jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki nem veszi föl keresztjét, és nem követ engem, az nem méltó
hozzám. Aki meg akarja találni életét, elveszíti azt; de aki érettem
elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
be azért, mert igaz ember, az az igaznak jutalmában részesül. Aki pedig
csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert az
az én tanítványom –- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
Jézus befejezte tizenkét tanítványa oktatását, továbbindult, hogy
tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
Mt 10,34–11,1

Elmélkedés:

A magvetőről szóló példabeszéd jelképesen mutatta be, hogy Isten tanítását
egyesek elfogadják, mások pedig elutasítják. E kettős fogadtatásról beszél
egészen nyíltan Jézus a mai evangéliumban. Tanítása akár szembefordulást
is eredményezhet az emberek között. Ezt követően azokról szól, akik
meghallgatják tanítását és aszerint alakítják életüket, s ezzel mintegy
minket is ösztönöz, hogy ezt tegyük. Aki kész arra, hogy mindenről
lemondjon ebben az életben Jézus szeretetéért, az új életre fog lelni. Ezt
soha nem evilági jutalomért tesszük, hanem azért, hogy az örök életet
elnyerjük.
A tanítványi élet kiindulópontja, hogy a hívást az ember elfogadja és
szabadon rábízza magát arra, aki őt meghívja. Jézus nem keveset kér, hanem
azt, hogy mindenkinél jobban szeressük őt. Mindannyian Krisztus küldöttei
vagyunk, de ha nem őhozzá fűzne leginkább a szeretet köteléke, akkor
tanúságtételünk legfeljebb egy eltorzult szeretetről szólna. Ha egy olyan
tanítást szeretnénk továbbadni, amelyet nem tekintünk vezérelvnek saját
életünkben, minden bizonnyal csak ellentmondásos, meghasonlott
tanúskodásnak tűnne magatartásunk, amely aligha ébresztene bárkiben is
szeretetet vagy hitet. Ha a hit engedelmességével fogadom Isten hozzám
szóló üzenetét és akaratát, Krisztus jelenlétének tanújává válok a
világban az emberek számára.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Adj szeretteimnek jó egészséget és boldogságot, hitet és szeretetet, igaz
lelki életet, ajándékozd nekik békédet, amelyet nem kaphatnak meg a
világtól. Engedd, hogy védelmed alatt boldog közösséggé váljunk; hogy
mindig szeretettel és hűséggel viseljük el, ami ér bennünket; hogy mindig
osztozzunk egymás örömében és bánatában. Adj esőt, hogy amikor szeretteim
elcsüggednek és keserű csalódás éri őket, mindig vigasztalást, menedéket,
támaszt jelenthessek számukra.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140714.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum