2014. január 3., péntek

[Evangelium] 2014-01-03

2014. január 3. – Péntek

Abban az időben, amikor Keresztelő János látta, hogy Jézus közeledik
feléje, így szólt: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő
az, akiről azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert
előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért
keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben." János azután így
folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy
vízzel kereszteljek, az mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek,
és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom
arról, hogy ő az Isten Fia!"
Jn 1,29-34

Elmélkedés:

A tegnapi evangélium szerint Keresztelő János visszautasítja azokat az
elképzeléseket, melyek szerint ő a Messiás. De azt is tagadja, hogy
személyében Illés vagy valamely más próféta jött volna el.
Tanúságtételének második részében, amelyet ma olvasunk, már kifejezetten
Jézusról beszél. Beszédének három fontos eleme van. Először is azt
állítja, hogy Jézus az Isten báránya, aki azt a küldetést kapta az
Atyától, hogy az embereket megváltsa a bűntől és az emberiséget
kiengesztelje Istennel. A második fontos elem az, hogy Jézus a
Szentlélekkel keresztel majd, ami arra utal, hogy tanítványait egészen át
fogja alakítani az Istennel való élet. A Szentlélek majd mindenkit
megtisztít és arra ösztönöz, hogy életét egészen Istennek adja. Harmadszor
pedig János kijelenti, hogy Jézus az Isten Fia.
Keresztelő János tanúságtétele annak példája, hogy napjainkban hogyan kell
nekünk tanúságot tenni Krisztusról. Amikor róla beszélünk, akkor
ugyanezeket kell elmondanunk. Szólnunk kell a bűnös embereknek Jézusról,
aki elhozza a bocsánatot mindazok számára, akik megbánják bűneiket.
Szólnunk kell a Krisztusban való lelki újjászületés nagyszerű
lehetőségéről, amely új irányba állítja és Isten felé vezeti életünket. És
szólnunk kell arról is, hogy Jézus állandó jelenléte a világban azt
bizonyítja, hogy velünk az Isten. Az Atya azért küldi Fiát hozzánk, hogy
megmutassa nekünk a mennybe vezető utat.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Urunk, Jézus Krisztus, add, hogy a te szereteted, amely oly nyilvánvalóan
és egyértelműen mutatkozott meg értünk vállalt szenvedésedben, áthassa
mindannyiunk életét és minden ember számára felismerhető legyen.

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20140103.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum