2013. november 18., hétfő

[Evangelium] 2013-11-18

2013. november 18. – Hétfő

Amikor Jeruzsálembe menet Jézus Jerikó városához közeledett, egy vak
koldus ült az út szélén. Amint ez meghallotta, hogy sokan vonulnak arra,
megkérdezte, mi történik. Mondták neki, hogy a názáreti Jézus jön
errefelé. Erre kiáltozni kezdett: „Jézus, Dávid fia könyörülj rajtam!"
Akik elöl mentek, csitították, hogy hallgasson. De ő annál jobban
kiáltotta: „Dávid fia, könyörülj rajtam!" Jézus ekkor megállt, és szólt,
hogy vezessék hozzá. Amikor odaért, megkérdezte: „Mit akarsz, mit tegyek
veled?" A vak könyörgött: „Uram, hogy lássak!" Jézus így szólt hozzá:
„Láss! Hited meggyógyított téged." Azonnal visszanyerte látását.
Dicsőítette Istent, és követte őt. Ennek láttára az egész nép áldotta
Istent.
Lk 18,35-43

Elmélkedés:

A vak ember látni szeretne. Csak annyit szeretne, ami más embereknek
természetes. Nem akar ő kiváltságot, hanem csak azt, amire másoknak
lehetősége van. A jerikói vak látni szeretne. Nem kifejezetten Jézust,
hanem csak a világot, amely körülveszi. A világot, amit minden más ember
láthat. A jerikói vak csodát szeretne. Mert ha egy vak szeme megnyílik a
látásra, az valódi csoda. Sejti, hogy Jézus az egyetlen, aki segíthet
rajta, aki csodát tehet vele. Amikor Jézus visszaadja látását, gyökeresen
megváltozik az élete és felfedez egy számára új világot.
Ezzel együtt egy másik csoda is történik. Jézus megnyitja lelki szemeit
is, hogy ezentúl a hit szemével lásson. Azonnal Istent dicsőíti, és
felismeri Jézusban a Mestert, akit érdemes követni. Eddig az út szélén
ült, most pedig útnak indul.
Jézus engem is megajándékoz azzal, hogy a hit szemével lássak. Őbenne
megláthatom Megváltómat. Ő adja mindenkinek a kegyelem világosságát, hogy
a szunnyadó hitet felélessze és élő hitű, hitből cselekvő tanítvánnyá
tegye az embereket. A hit szemével nézve megláthatom Jézusban az Isten
Fiát, akit követve eljuthatok az üdvösségre. Miért üldögélnék tétlenül
tovább az út szélén? Miért élnék „vak koldusként" bezárva a magam
világába, csukott szemekkel, fülekkel, szívvel? Ha elindulok a hit útján
Jézussal, aki maga az út, felfedezhetek egy új világot!
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenem, Uram! Sokat vétkeztem, és megérdemeltem igazságos büntetésedet.
Légy kegyelmes nekem, bűnösnek! Isten, Fiad értem halt meg a kereszten, s
én hálátlansággal fizettem szeretetedért. Teljes szívemből bánom ezt.
Jóságos mennyei Atyám, Te végtelenül jó vagy, én pedig vétkeimmel
megszomorítottalak és megharagítottalak. Bánom egész lelkemből és
megfogadom, hogy megjavulok és többé nem vétkezem. Segíts kegyelmeddel!

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20131118.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum