2013. május 15., szerda

[Evangelium] 2013-05-15

2013. május 15. – Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat, akiket
nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el közülük, csak
a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád megyek, ezeket
pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes legyen bennük. Átadtam
nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket, mert nem a világból valók,
amint én sem vagyok a világból való. Nem azt kérem tőled, hogy vedd el
őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a gonosztól. Hiszen nem a
világból valók, amint én sem vagyok a világból. Szenteld meg őket az
igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te elküldtél engem a
világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük szentelem magamat, hogy
ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19

Elmélkedés:

Főpapi imájának második részében Jézus a tanítványiért imádkozik az utolsó
vacsorán. Két lényeges dolgot kér számukra: az Atya tartsa meg őket az ő
nevében és szentelje meg őket az igazságban.
Az első kérés azt jelenti, hogy a tanítványok maradjanak meg az Atyával
való közösségben, amelynek alapja a szeretet. Jézus mindvégig kitartott az
Atyával való szeretet-egységben, s most azért fohászkodik, hogy a
tanítványok is ugyanilyen kapcsolatban maradjanak a mennyei Atyával.
Szavait így is érthetjük: a tanítványok maradjanak mindig Istené, és
mindent az ő nevében tegyenek. Az egy Istenhez való kötődés a tanítványok
lelki egységét eredményezi az Atyával.
A második kérés arra vonatkozik, hogy a tanítványok egyedül az Atya segítő
kegyelmével tudnak majd kitartani az üldözések és a megpróbáltatások
idején a Jézus által hirdetett igazságban. Ezt az igazságot a
tanítványoknak nem csupán elfogadniuk és megélniük kell, hanem hirdetniük
is a világban, hogy minden ember megismerhesse Krisztus igazságát. A
krisztusi igazság megismerése, elfogadása és hirdetése a megszentelés
következménye. Jézusnak ez a kérése tehát arra irányul, hogy tanítványai
megszentelődjenek, azaz a kegyelem segítségével Istennek éljenek, és
életükben megvalósítsák mindazt, amit az Atya kíván tőlük.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, ha meggyőződéssel vallom, hogy szegény vagyok, de egy őszinte
pillanatban észreveszem, hogy büszkeségem és irigységem gazdagon
burjánzik, szabadíts meg önmagamtól! Uram ha véletlenül összekeverem a
mennyek országát e világ birodalmaival, add, hogy benned boldogságot
találjak, és csak benned bízzak! Boldog Kalkuttai Teréz

 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20130515.mp3
 

________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim! Figyelmetekbe ajánlom az alábbi programot. István atya
Ez az a nap! 2013. Időpont: 2013. június 1. szombat. Helyszín: Budapest
Sportaréna. Program, információ, jelentkezés a www.ezazanap.hu oldalon.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum