2011. szeptember 7., szerda

[Evangelium] 2011-09-07

2011. szeptember 7. – Szerda, Szent Márk, István és Menyhért
áldozópapok, kassai vértanúk

Abban az időben Jézus ezt mondta apostolainak: Ne féljetek azoktól,
akik megölik a testet, de a lelket nem tudják megölni. Inkább attól
féljetek, aki a lelket is, a testet is a pokolba taszíthatja. Egy
fillérért ugye két verebet adnak? És mégsem hull a földre egy se
közülük Atyátok tudta nélkül. Nektek pedig minden szál hajatokat számon
tartják! Ne féljetek hát: sokkal többet értek ti a verebeknél! Ha
valaki megvall engem az emberek előtt, én is megvallom őt Atyám előtt,
aki a mennyekben van. De ha valaki megtagad engem az emberek előtt, én
is megtagadom őt Atyám előtt, aki a mennyekben van.
Mt 10,28-33


Elmélkedés:
A mai evangéliumban Jézus egy példát mond arra vonatkozóan, hogy miért
kell hinnünk az isteni gondviselésben. Ha Isten vigyáz minden
teremtményére, köztük a madarakra is, akkor mennyivel inkább törődik
legjelentősebb teremtményével, az emberrel.
Az isteni gondviselés azt jelenti, hogy folyamatos intézkedésivel
vigyáz életünkre. Ezen intézkedéseknek az a célja, hogy minden embert
állandóan arra a tökéletességre vezessen, amelyre meghív, s amely végső
soron az ember egyedüli boldogsága lehet. A jóság megtapasztalása
személyes életünkben arra ösztönöz bennünket, hogy ne véletlenszerű
események sorozataként értékeljük életünk napjait, hanem észrevegyük
Istenünk segítő támogatását ezen eseményekben.
Isten gondviselő szeretetére azzal válaszolunk, hogy neki
engedelmeskedve és a lelki tökéletességre törekedve haladunk az
üdvösség útján.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Istenem, te mindenütt jelen vagy. Jézus Krisztusom, Megváltóm, ki oly
közel vagy hozzám szereteteddel, egész napi szétszórtságom után
hazahozom hozzád a szívemet. Nálad vagyok otthon, Istenem és Atyám. A
jóért, amelyet kegyelmeddel cselekedtem, hálát adok neked. Jóságos
Istenem, te ajándékoztad azt nekem. A rosszért, amelyet elkövettem
gondolattal, szóval, cselekedettel és mulasztással, bocsánatodat kérem.
Segíts, hogy jobb legyek!
Szalézi Szent Ferenc
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum