2011. május 21., szombat

[Evangelium] 2011-05-21

2011. május 21. - Szombat

Az utolsó vacsorán Jézus így szólt tanítványaihoz: „Ha ismernétek
engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt, és
látjátok." Fülöp megjegyezte: „Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez
elég nekünk." Jézus így válaszolt: „Már olyan régóta veletek vagyok, és
nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát is. Hogyan
mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán, hogy én az
Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok
intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki
bennem van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya
énbennem! Ha másért nem, legalább a tetteimért higgyétek! Bizony,
bizony, mondom nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket fogja
végbevinni, amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet
azoknál, mert én az Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az
Atyától, megteszem nektek, hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban. Ha
pedig tőlem kértek valamit a nevemben, azt is teljesítem."
Jn 14,7-14


Elmélkedés:
A mai evangélium az Atya és a Fiú közti kapcsolat mélyebb tartalmára
próbál rávilágítani. A háttérben az a kérdés húzódik meg, hogy vajon
miért Jézus az egyetlen közvetítő az emberek és az isten között? Jézus
tanításából megtudjuk, hogy ő teljes közösségben van az Atyával és ebbe
a közösségbe hívja tanítványait is. Az Atyával való tökéletes egységét
jelzi az, hogy szavaival az Atya mondanivalóját közli és
cselekedeteivel az Atya szándékait hajtja végre.
Ennek az Istenben lévő tökéletes egységnek a megértése természetesen
nem könnyű számunkra, ahogyan az apostolok sem értették meg pontosan
Mesterük szavait. Ezért valami konkrétabbat, kézzelfoghatóbbat,
megtapasztalhatóbbat szeretnének. Ezért kéri Fülöp, hogy Jézus mutassa
meg az Atyát. Jézus válasza továbbra is rejtélyes egy kissé: „Higgyétek
el, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem!"
A megértésben talán annak megtapasztalása segít, hogy Jézus közelében
egyre közelebb kerülünk az Atyához is.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Mária, az emberré lett Igének Anyja és a mi Édesanyánk! Íme, lábad elé
borulunk ennek az új napnak reggelén, és átvesszük Tőled Urunk nagy
ajándékát.
Kezedbe és szívedbe helyezzük egész létünket. Tieid leszünk
értelmünkkel és akaratunkkal, szívünkkel és testünkkel. Alakíts ki
bennünk anyai jóságoddal ezen a napon új életet, a Te Jézusod életét!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum