2011. május 20., péntek

[Evangelium] 2011-05-20

2011. május 20. - Péntek

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: „Ne nyugtalankodjék a
szívetek! Higgyetek az Istenben, és bennem is higgyetek! Atyám házában
sok hely van. Ha nem így lenne, mondtam volna-e: „Elmegyek, és helyet
készítek nektek?" Ha majd elmegyek, és helyet készítek nektek, ismét
eljövök, és magammal viszlek titeket, hogy ti is ott legyetek, ahol én
vagyok. Hiszen ismeritek az utat oda, ahová én megyek!" Ekkor Tamás így
szólt: „Uram, mi nem tudjuk, hová mégy; hogyan ismerhetnénk hát az
utat?" Jézus ezt felelte: „Én vagyok az út, az igazság és az élet.
Senki sem juthat el az Atyához, csak általam."
Jn 14,1-6


Elmélkedés:
Az evangélium szereplői sokféle utakon járnak. Egyszer a lelkes hit,
máskor a hitetlenség útján. Egyszer a hegyekre, máskor a kietlen
pusztaságba vezető utakon. Egyszer az Úr egyenes útjain, máskor messze
eltávolodva attól. Csak kevesen választják az életre vezető keskeny
ösvényt, mert a többség a pusztulás széles útján jár. Bejárják a
városok kövezett utcáit és a falvakba vezető poros utakat.
Mindeközben Jézus is járja a maga útját. Egy emberekhez vezető utat,
amely egyúttal az Atyához is vezet. Egy keresztutat, amely ugyanakkor a
dicsőséges feltámadás felé vezető út is. És Jézus, aki azt mondta
magáról, hogy Ő az út, újra és újra útnak indul és meghív minket, hogy
útitársai legyünk az Atya felé vezető úton. Elindulsz vele?
© Horváth István Sándor


Imádság:
Jóságos Istenem, hálás szível köszönöm Neked mindazt, amivel mindennap
elhalmozol Jóságodból, köszönök mindent azok helyett és nevében is,
akik ezt nem teszik meg. Édes Jézusom, határtalan Jóság! Milyen sokat
tettél azért, hogy az emberek viszontszeressenek. Miként lehetséges
mégis, hogy sokan nem szeretnek Téged? Szent kegyelmeddel eltökélem,
hogy amennyire csak képes vagyok, szeretlek Téged mindenek fölött!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum