2011. március 14., hétfő

[Evangelium] 2011-03-14

2011. március 14. - Hétfő

Egy alkalommal Jézus az utolsó ítéletről beszélt tanítványainak: Amikor
az Emberfia eljön az ő dicsőségében összes angyalának kíséretében, és
helyet foglal dicsőséges trónusán, akkor minden nemzet összesereglik
előtte, ő pedig elválasztja őket egymástól, miként a pásztor
elválasztja a juhokat a kosoktól; a juhokat a jobbjára állítja, a
kosokat pedig a baljára. Azután a király így szól a jobbján állókhoz:
„Jöjjetek, Atyám áldottai, vegyétek birtokba a világ kezdetétől nektek
készített országot! Mert éhes voltam és ti ennem adtatok; szomjas
voltam, és ti innom adtatok; idegen voltam, és ti befogadtatok;
ruhátlan voltam, és ti betakartatok; beteg voltam, és ti fölkerestetek;
börtönben voltam, és ti meglátogattatok!"
Erre megkérdezik tőle az igazak: „Uram, mikor láttunk téged éhezni,
hogy enni adtunk volna neked, vagy szomjazni, hogy inni adtunk volna?
Mikor láttunk idegenként, hogy befogadtunk volna, vagy ruhátlanul, hogy
betakartunk volna téged? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
meglátogattunk volna?" Akkor a király így felel: „Bizony, mondom
nektek: Amit e legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem
tettétek!" Ezután a balján állókhoz szól: „Távozzatok tőlem, ti,
átkozottak, az örök tűzre, amely az ördögnek és angyalainak készült.
Mert éhes voltam, és nem adtatok nekem enni; szomjas voltam, és nem
adtatok inni; idegen voltam, és nem fogadtatok be; ruhátlan voltam, és
nem takartatok be; beteg voltam és börtönben sínylődtem: és ti nem
látogattatok meg engem!"
Erre ők is megkérdezik: „Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy
szomjazni, idegenként vagy ruhátlanul, betegen vagy börtönben, és nem
siettünk a segítségedre?" Ő pedig ezt feleli majd nekik: „Bizony,
mondom nektek: Amit e legkisebbek egyikével nem tettetek, velem nem
tettétek!" Ezek akkor az örök büntetésre mennek, az igazak pedig az
örök életre.
Mt 25,31-46


Elmélkedés:
A végső ítéletről szóló mai evangéliumi részben arról van szó, hogy
egyesek az embertársaiknak nyújtott irgalmas tetteik jutalmaként
elnyerik az üdvösséget, míg mások, akik nem ismerték fel a szükséget
szenvedőkben Krisztust és elmulasztották a segítségnyújtást, nem jutnak
be az örök életre.
A katolikus egyház liturgikus rendje azért tárja elénk most, a
Nagyböjtben ezt a szakaszt, mert emlékeztetni akar bennünket arra, hogy
ez az időszak nem csupán a böjtölésről, az önmegtagadásról és a
lemondásokról szól, hanem arról is, hogy gyakorolnunk kell a felebaráti
szeretetet. Az alamizsna adás és az alamizsnálkodás ugyan régies
kifejezésnek tűnnek, de ma is időszerű cselekedet. Nem csupán
sajnálatból való adakozás ez, hanem vallásos cselekedet, amely a
szegényben és a rászorulóban magát Krisztust látja meg, s amely mindig
nagylelkű és tapintatos. A szegények iránti rokonszenvünk és
segítőkészségünk gyakorlati megnyilvánulása ez. Az alamizsnálkodást
Jézus az imádság és a böjt mellett a vallásos élet harmadik pillérének
nevezi (Mt 6,1-18), amelyet önzetlenül, sosem kérkedve vagy hivalkodva
az emberek előtt, és viszonzást nem várva kell gyakorolnunk.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Istennek Igéje, én Uram taníts meg arra, hogy nagylelkű legyek: hogy
úgy szolgáljak, mint megérdemled, adjak számolgatás nélkül, harcoljak,
nem törődve a sebekkel, dolgozzak, nem keresve pihenést, teljesen
megfeledkezve magamról, nem várva más jutalmat, mint hogy tudom:
akaratodat teljesítem.

________________________________
\
Aktuális:
Kedves barátaim!
Az ország szegényebb helyein szolgálatot végző atyákat továbbra is
lehet segíteni miseadománnyal. További információk:
http://zalalovo.plebania.hu/plebania/miseadomany
Sajtóapostolokat keresek az Élő Kenyér újság népszerűsítésére. Olyan
személyekre számítok, akik örömmel vállalják, hogy saját közösségükben,
plébániájukon vagy (egyházi) iskolájukban bemutatják és ajánlják a
szülőknek, nagyszülőknek az újságot. Ingyenes mintapéldányt,
információs anyagot szívesen küldök. Akik szívesen apostolkodnának,
kérem jelezzék szándékukat a zalalovo@gmail.com címen. Előre is
köszönöm a buzgóságot! Segítsük közösen a gyerekeket, hogy örömmel
olvassák az evangéliumot és szívesen jöjjenek a szentmisére!
Információk az újságról:
http://zalalovo.plebania.hu/list/news/Elo_Kenyer_-_gyermekeknek_es_fiat
aloknak
Szeretettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum