2010. július 23., péntek

[Evangelium] 2010-07-23

2010. július 23. - Péntek, Szent Brigitta, Európa társvédőszentje

Abban az időben Jézus ezt mondta tanítványainak: Én vagyok az igazi
szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz gyümölcsöt
bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz, megtisztítja, hogy
még többet teremjen. Ti már tiszták vagytok a tanítás által, amelyet
hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is bennetek maradok. Miként
a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától, ha nem marad a szőlőtőn, úgy
ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok a szőlőtő, ti a szőlővesszők.
Aki bennem marad, és én őbenne, az bő termést hoz. Mert nélkülem semmit
sem tehettek. Aki nem marad bennem, azt kivetik, mint a szőlővesszőt, és
elszárad. Összeszedik, tűzre vetik és elégetik. Ha bennem maradtok, és
szavaim is bennetek maradnak, akkor bármit akartok, kérjétek, és
megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám, hogy bő termést hoztok, és
tanítványaim lesztek.
Jn 15,1-8

Elmélkedés:

Az evangéliumi példázat szerint a keresztényekhez úgy kell Jézushoz
kapcsolódniuk, miként a szőlővesszőknek a szőlőtőhöz. Ahogyan Krisztus
ragaszkodik hozzánk, ugyanúgy kell nekünk is kitartanunk mellette, és
ahogyan ő szeret minket, úgy kell nekünk is szeretnünk őt. E kölcsönösség
nélkül elszakadnánk Jézustól, és nem tudnánk termést hozni, mert nélküle
semmit sem tehetünk. Mind a közösség belső megosztottsága, mind a külső
üldözések azt eredményezhetik, hogy valaki leszakad a szőlőtőről, azaz
eltávolodik Krisztus szeretetétől. Annak érdekében, hogy valamennyien
megmaradjunk Krisztus szeretetében, a közösség belső egységének
megteremtésére és megőrzésére kell törekednünk, és erősítenünk kell
egymást, hogy a külső nehézségeket és a támadásokat is elviseljük. Az
egységet megőrizve és Jézus képviselőiként a világban élve valóban meg
fogjuk dicsőíteni az Atyát.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Istenem, adj nekem derűt és nyugalmat, hogy tudomásul vegyem mindazt, amin
úgysem változtathatok;
Bátorságot, hogy változtassak azon, aminek megváltoztatására képes vagyok;
És bölcsességet, hogy mindig megmondhassam, mi a különbség a kettő között.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum