2010. április 28., szerda

[Evangelium] 2010-04-28

2010. április 28. - Szerda

Abban az időben Jézus hangos szóval hirdette: Aki bennem hisz, nem
énbennem hisz, hanem abban, aki küldött engem. Aki engem lát, azt látja,
aki küldött engem. Én világosságul jöttem e világra, hogy aki bennem hisz,
ne maradjon sötétségben. Aki hallgatja ugyan tanításomat, de nem tartja
meg, azt nem én ítélem el, mert hiszen nem azért jöttem, hogy elítéljem a
világot, hanem hogy megváltsam a világot. Van bírája annak, aki megvet, és
nem fogadja el tanításomat. A tőlem hirdetett ige ítéli el őt az utolsó
napon. Mert én nem magamtól beszéltem, hanem az Atya, aki küldött engem,
hagyta meg nekem, hogy mit mondjak és mit hirdessek. Tudom, hogy az ő
parancsa örök élet. Amit tehát hirdetek, úgy hirdetem, amint az Atya
mondta nekem.
Jn 12,44-50

Elmélkedés:

Jézus több alkalommal is megerősítette tanítványainak, hogy ő a mennyei
Atya küldötte. Jézus személyében az Atya van jelen a világban,
cselekedeteiben az irgalmas Atya működése fedezhető fel, tanítása által
pedig az Atya szól az emberekhez. Aki Jézust elutasítja, az tulajdonképpen
az Atya szeretetét utasítja vissza. Jézus többször is tanít az Atyával
való egységéről, bár észrevette, hogy ez a vallási vezetők
szembefordulását váltja ki. Mégsem hallgat erről, hogy tanítványai és
követői legalább részben megismerjék és megértsék a Fiú és az Atya
egységét. Jézus megismerteti velünk az igaz Istent, aki kapcsolatra,
szeretetkapcsolatra akar velünk lépni. Ne utasítsuk vissza Isten
szeretetét!
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Uram, te imádkoztál tanítványaidért, hogy mind az idők végéig egyek
legyenek, amint te egy vagy az Atyával és az Atya veled. Nézz le, Uram,
részvéttel arra a sok szakadásra, mely azok között éktelenkedik, akik
tiednek vallják magukat, és vezesd haza őket abba a közösségbe, amelyet te
alapítottál kezdetben: szent, katolikus, apostoli Egyházadba. Hogy amint
az égben egy a szentek egysége, idelenn is csak egy legyen, szentséges
neved megvallásában és dicséretében.
Newman bíboros

________________________________

Aktuális:
Hinni és hirdetni az evangéliumot címmel tartok lelkigyakorlatot 2010.
május 19-22-ig Gödöllő-Máriabesnyőn a Mater Salvatoris Lelkigyakorlatos
házban. Jelentkezés Nagyné Pádár Évánál, a ház gazdasági vezetőjénél.
Telefon: 28/420-176, fax: 28/510-742, E-mail: matersal@invitel.hu.

Szívünkben mély nyomot hagyott című könyvem három év vasárnapi és
ünnepnapi elmélkedéseivel megjelent. 1 kötet ára 1900, de a három egyben
csak 3800 Ft, tehát 1 kötet ingyen van. Aki kéri, ezen áron és 700 Ft
postaköltséggel (külföldre több) el tudom küldeni, akár névre szólóan
dedikálva is.
Megrendelhető tőlem a his@katolikus.hu címen a név és a postacím
elküldésével.
Horváth István Sándor

Házasságra készülő fiataloknak lesz jegyes-tábor Szombathelyen 2010.
július 18-24-ig, amelyet a Családakadémia Egyesület szervez.
Jelentkezés és bővebb információ: Kuslits Károly és Panka
Telefon: 06-20/223-2208
E-mail cím: jegyestabor2010@gmail.com
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum