2010. március 24., szerda

[Evangelium] 2010-03-24

2010. március 24. - Szerda

Egy alkalommal Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult, és ezt mondta nekik:
"Ha megmaradtok tanításomban, akkor lesztek igazán tanítványaim:
megismeritek az igazságot, és az igazság majd szabaddá tesz benneteket."
Ők erre tiltakoztak: "Ábrahám leszármazottjai vagyunk, és soha senkinek
sem szolgáltunk. Hogy mondhatod tehát azt, hogy: Szabadok lesztek?"
Jézus így felelt: "Bizony, bizony, mondom nektek: mindaz, aki bűnt
cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga nem marad mindig ura házában, de a
fiú ott marad mindvégig. Ha viszont (Isten) Fia szabaddá tesz titeket,
akkor valóban szabadok lesztek. Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok, mégis
az életemre törtök, mert tanításom nem fog rajtatok. Én azt hirdetem
nektek, amit Atyámnál láttam; ti ellenben azt teszitek, amit a ti
atyátoktól hallottatok." Erre közbevágtak a zsidók: "A mi atyánk Ábrahám!"
Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám gyermekei vagytok, tegyétek is azt, amit
Ábrahám tett! De ti az életemre törtök, bár azt az igazságot hirdetem,
amit Istentől hallottam. Ábrahám ilyet nem tett. Ti azt teszitek, amit
atyáitok tettek!" Ők azonban tovább erősködtek: "Mi nem vagyunk
törvénytelen gyermekek, csak egy atyánk van: az Isten." Jézus azonban
megállapította: "Ha Isten volna atyátok, szeretnétek engem, mert én
Istentől vagyok, és tőle jöttem. Nem a magam nevében jöttem, hanem az
Isten küldött engem."
Jn 8,31-42

Elmélkedés:

A hit elfogadása Jézus elfogadását jelenti az ember számára. A hit
szerinti élet pedig a jézusi életet jelenti. A hit által magát Jézus
fogadjuk el, tehát azt a személyt, aki számunkra a megváltást hozza, s aki
az örök élet reményét nyújtja nekünk. Az ember mindezt, mint igazságot
ismer fel és fogadja el, s ez által szabaddá válunk a bűn és a halál
hatalmától. Jézus azt mondta magáról, hogy ő az Igazság. Egyedül az
Igazság megismerése, Krisztus megismerése az, ami számunkra az élet
teljességét jelenti, illetve az örök életre is elvezet. Ne álljunk ellen
Istennek, aki minket arra hív, hogy Krisztussal éljünk, s Ővele jussunk el
a mennyei Atya által számunkra készített örök életre.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Urunk, Jézus Krisztus, aki a kereszt súlya alatt megalázkodva
kinyilatkoztattad a világnak megváltásod árát, add meg minden embernek a
hit világosságát, hogy fölismerve Benned Isten és az ember Szenvedő
Szolgáját, legyen bátorságuk követni Téged ugyanezen az úton, mely a
kereszten és a kiüresedésen át a vég nélküli életbe vezet.
II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum