2010. január 16., szombat

[Evangelium] 2010-01-16

2010. január 16. - Szombat

Miután Jézus meggyógyított egy bénát, kiment a Tibériás-tó partjára. Nagy
sokaság tódult hozzá, ő pedig tanította őket. Amint Jézus elhaladt a vám
mellett, észrevette, hogy ott ül Lévi, aki Alfeus fia volt. Odaszólt neki:
"Kövess engem!" Lévi (akit Máténak is hívtak) felállt, és követte.
Később Jézus elment vendégségbe Lévi házába. Ott Jézussal és
tanítványaival együtt sok vámos és nyilvános bűnös is asztalhoz
telepedett, mert sokan oda is elkísérték. Amikor a farizeusok közül való
írástudók látták, hogy Jézus együtt eszik a nyilvános bűnösökkel és a
vámosokkal, ezzel a kérdéssel fordultak a tanítványokhoz: "Miért eszik és
iszik a ti Mesteretek együtt a vámosokkal és a nyilvános bűnösökkel?"
Ennek hallatára Jézus ezt válaszolta nekik: "Nem az egészségeseknek van
szükségük orvosra, hanem a betegeknek. Én nem azért jöttem, hogy az
igazakat hívjam, hanem a bűnösöket."
Mk 2,13-17

Elmélkedés:

A béna ember meggyógyítása, akinek bűneit megbocsátotta Jézus, már
jelezte, hogy a mi Urunk küldetése a bűnösökhöz szól. Ezt jelenti ki
egyértelműen a mai evangéliumban, amikor így szól: Én nem azért jöttem,
hogy az igazakat hívjam, hanem a bűnösöket. A kijelentés előzménye az
volt, hogy felrótták neki, hogy szóba áll a bűnösökkel. Jézus pedig nem
tiltakozik, nem mentegetőzik. Igen, szóba áll a bűnösökkel. Természetesen
ez nem azt jelenti, hogy helyesli a bűnt. De felajánlja a bűnös számára a
megtérés útját, felkínálja az irgalmasságot. Lehetőséget ad, hogy a bűnös
elinduljon Isten felé.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Ó Krisztus Jézus, hiszem, hogy igaz Isten és igaz ember vagy. Te vagy az
isteni út, mely végtelen biztonsággal hidalja át azt a szakadékot, amely
elválaszt engem az Istenségtől.
Hiszem, hogy szent emberséged tökéletes és oly hatalmas, hogy engem
nyomorúságaim, hiányaim és gyarlóságaim ellenére el tud vezetni oda, ahol
te magad vagy: az Atya keblére.
Add, hogy hallgassak szavadra, kövessem példádat, és soha el ne szakadjak
tőled.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum