2009. július 16., csütörtök

[Evangelium] 2009-07-16

2009. július 16. - Csütörtök

Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám mindnyájan,
akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket!
Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és
alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én
terhem könnyű.
Mt 11,28-30

Elmélkedés:

Az ószövetségi időkben a Törvény súlyos teherként nehezedett az emberekre,
amely terhet tovább súlyosbította a farizeusi hagyomány. Ha nem is az
eredeti isteni parancsok, de a hozzájuk kapcsolódó, emberek által alkotott
előírások szinte teljesen lehetetlenné tették annak betartását. Az
írástudók és farizeusok olyan értékrendet állítottak fel, amely
elhanyagolta az olyan lényeges parancsok megtartását, mint az
igazságosság, a jóakarat, a könyörületesség, s mellékes dolgok
megtartására törekedett. A Jézus által hozott újszövetségi törvény ezen
változtatott. Jézus azért nevezi könnyűnek törvényeit, mert a lényegesre,
azaz a szeretet megélésére törekszik, s ugyanakkor a Szentlélekben megadja
az erőt ennek megtartásához.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Köszönjük, Istenünk, hogy Krisztus által felkaroltál és magadhoz emeltél
bennünket, akik eltávolodtunk Tőled. Te mindig utánunk jössz kegyelmeddel,
szereteteddel megelőzöl minket: bárcsak méltók lehetnénk a Te
szeretetedre!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum