2009. július 13., hétfő

[Evangelium] 2009-07-13

2009. július 13. - Hétfő

Abban az időben Jézus így szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy azért
jöttem a földre, hogy békét hozzak! Nem azért jöttem, hogy békét hozzak,
hanem hogy kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam a fiút apjával, a
leányt anyjával és a menyet anyósával. Saját háza népe lesz az ember
ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki fiát vagy leányát jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki nem veszi föl keresztjét, és nem követ engem, az nem méltó
hozzám. Aki meg akarja találni életét, elveszíti azt; de aki érettem
elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
be azért, mert igaz ember, az az igaznak jutalmában részesül. Aki pedig
csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert az
az én tanítványom -- bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
Jézus befejezte tizenkét tanítványa oktatását, továbbindult, hogy
tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
Mt 10,34-11,1

Elmélkedés:

Jézus a tanítványi életről ad tanítást, amelynek kiindulópontja, hogy a
hívást az ember elfogadja és szabadon rábízza magát arra, aki őt meghívja.
Ő egyáltalán nem keveset kér, hanem azt, hogy mindenkinél jobban szeressük
őt. Mindannyian Krisztus küldöttei vagyunk, de ha nem Őhozzá fűzne
leginkább a szeretet köteléke, akkor tanúságtételünk legfeljebb egy
eltorzult szeretetről szólna. Ha egy olyan tanítást szeretnénk továbbadni,
amelyet nem tekintünk vezérfonalnak saját életünkben, minden bizonnyal
csak egy ellentmondásos, meghasonlott tanúskodásnak tűnne magatartásunk,
amely aligha ébresztene bárkiben is szeretetet vagy hitet. Ha mi magunk a
hit engedelmességével fogadjuk Isten hozzánk szóló üzenetét és akaratát,
Krisztus jelenlétének jeleivé válhatunk.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Istenünk, segíts, hogy örömhíredet hirdethessük! Add, hogy hívásodra
mindig figyelni tudjunk! Te azt kívánod, hogy az emberek szabadon
kövessenek Téged. Nyisd meg, kérünk, az emberek szemét, hogy meglássák az
evangélium fényét. Nyisd meg az emberek szívét, hogy befogadják a Te igéd
igazságát, és boldogok legyenek, mert az örömhírben életet találnak.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum