2008. május 30., péntek

[Evangelium] 2008-05-30

2008. május 30. - Péntek, Jézus Szentséges Szíve

Abban az időben Jézus megszólalt, és ezt mondta: Magasztallak téged,
Atyám, ég és föld Ura, mert elrejtetted mindezt a bölcsek és okosak elől,
és kinyilatkoztattad a kicsinyeknek! Igen, Atyám, így tetszett ez neked!
Az én Atyám mindent átadott nekem, és nem ismeri a Fiút senki más, csak az
Atya, s az Atyát sem ismeri más, csak a Fiú, és akinek a Fiú ki akarja
nyilatkoztatni. Jöjjetek hozzám mindnyájan, akik fáradtak vagytok, és
terhek alatt görnyedtek: én felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat,
és tanuljatok tőlem, mert én szelíd vagyok és alázatos szívű - és
nyugalmat talál lelketek. Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.
Mt 11,25-30

Elmélkedés:

II. János Pál pápa rendelkezése szerint Jézus Szívének ünnepe a papok
megszentelődésének a napja minden esztendőben. Ez a kezdeményezés azonban
nem azt jelenti, hogy az életszentségre való törekvés csupán a papok
feladata volna. Minden keresztény embernek arra kell ugyanis törekedni,
hogy Istennek tetsző, szent életet éljen. A megszentelődés mindannyiunk
számára azt jelenti, hogy egyre jobban Krisztushoz alakítjuk életünket,
azaz magunkra vesszük az ő "igáját". Ez nem külső hasonlóságot jelent
elsősorban, hanem azt hogy szívünk minden érzésével olyan szeretetre
törekszünk, amellyel Ő szeretett minket.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Változtasd meg a szíved...
Ha szívünk nem változik, nem térhetünk meg.
Az elköltözés, elmenekülés nem válasz;
a munkahely-változtatás sem az;
a szív átváltozása az igazi.
Hogyan változtassunk hát?
Imádsággal.
Teréz anya

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum