2008. május 29., csütörtök

[Evangelium] 2008-05-29

2008. május 29. - Csütörtök

Tanítványaival Jézus Jerikóba érkezett. Amikor tanítványainak és a nagy
tömegnek a kíséretében elhagyta Jerikót, egy vak koldus, Timeus fia,
Bartimeus ott ült az útszélen. Hallva, hogy a názáreti Jézus közeledik,
elkezdett kiáltozni: "Jézus, Dávid fia, könyörülj rajtam!" Többen szóltak
neki, hogy hallgasson, de ő annál hangosabban kiáltotta: "Dávid fia,
könyörülj rajtam!
Jézus megállt, és így szólt: "Hívjátok ide!" Odaszóltak a vaknak:
"Bátorság! Gyere, téged hív!" Az eldobta köntösét, felugrott és odament
Jézushoz. Jézus megkérdezte: "Mit akarsz, mit tegyek veled?" A vak ezt
Felelte: "Mester, hogy lássak." Jézus erre így szólt hozzá: "Menj, a hited
megmentett téged." Az pedig nyomban visszanyerte látását, és követte őt az
úton.
Mk 10,46-52

Elmélkedés:

A jerikói vak Jézus segítségét kéri, s minden bizonnyal hisz abban, hogy
az Úr segít majd rajta. Úgy tűnik, hogy azokban, akik csendre és
hallgatásra intik, nincs sem együttérzés a beteg iránt, s talán hit sem,
hogy Jézus csodát tud tenni ezzel az emberrel. Oktalanságukban
akadályozzák a gyógyulni vágyó embert, akinek ez élete nagy esélye. Ő fel
is ismeri a lehetőséget, ezért nem hagyja, hogy elhallgattassák, hanem még
hangosabban kiált, hogy Jézus meghallja segélykiáltását. Mivel Dávid
fiának, azaz Messiásnak szólítja Jézust, ezért Ő azonnal felismeri hitét.
A csoda megváltoztatja életét. Megszabadul testi betegségétől és Jézus
követője lesz.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Mikor nyugtalan voltam, csillapítottad gyötrelmeimet.
Mikor fáradt voltam, Te adtál pihenést.
Mikor egyedül voltam, szeretetet hoztál.
Mikor beteg voltam, gondoskodtál rólam.
Mikor megsértettek, Te segítettél.
Mikor idősödtem, mosolyt varázsoltál arcomra.
Mikor gondjaim voltak, megosztottam veled és segítettél.
Mikor boldog voltam, örömömben is részt vettél.
Boldog Kalkuttai Teréz

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum