2008. május 8., csütörtök

[Evangelium] 2008-05-08

2008. május 8. - Csütörtök

Abban a időben Jézus az égre emelte szemét és így imádkozott: Szent Atyám,
nemcsak tanítványaimért könyörgök, hanem azokért is, akik a szavukra hinni
fognak bennem. Egyek legyenek mindnyájan! Amint te, Atyám, bennem vagy és
én tebenned, úgy legyenek ők is mibennünk, és így elhiggye a világ, hogy
te küldtél engem. Megosztottam velük a dicsőséget, amelyet nekem adtál,
hogy egyek legyenek, amint mi egyek vagyunk: én őbennük, te énbennem, hogy
így ők is teljesen egyek legyenek, s megtudja a világ, hogy te küldtél
engem, és szereted őket, amint engem szerettél. Atyám! Azt akarom, hogy
akiket nekem adtál, ott legyenek velem, ahol én vagyok s lássák
dicsőségemet, amelyet nekem adtál, mivel már a világ teremtése előtt
szerettél engem. Én igaz Atyám! A világ nem ismert meg, de én ismerlek, s
ők is megismerték, hogy te küldtél engem. Megismertettem velük nevedet, és
ezután is megismertetem, hogy a szeretet, amellyel engem szeretsz, bennük
legyen, és én is őbennük legyek.
Jn 17,20-26

Elmélkedés:

A kereszténység számára talán a legfájdalmasabb pont az egység kérdése. Az
utolsó vacsorán Jézus többek között a benne hívők egységéért imádkozott.
Természetesen nem arról van szó, szó, hogy az Atya nem hallgatta meg
kérését, hanem inkább arról, hogy mi nem vesszük eléggé komolyan az egység
jelentőségét. Pedig a tanúságtétel száma különleges erő rejlik a közös
hitben és a közös cselekedetekben. A megosztottság és a széthúzás viszont
eltávolítja Krisztustól és az ő közösségétől a bizonytalankodókat. Bár a
hitbeli egység felé vezető úton a remény jelei mutatkoznak az utóbbi
időkben, mégis sajnos távol vagyunk még a céltól. A szeretetben
megvalósuló egység viszont nem kíván semmiféle hivatalos egyházi
egyeztetést, s azonnal elkezdhető mindenki számára.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Szűz Mária, a Magasságbelinek alázatos leánya, benned csodálatos módon
beteljesedett az isteni hívás titka. Te képmása vagy annak, amit Isten
véghezvisz abban, aki rábízza magát.
Benned a Teremtő szabadsága felemelte a teremtmény szabadságát. Az, aki a
te öledben megszületett, egyetlen akarással egyesítette Isten gyógyító
szabadságát az engedelmes emberi követéssel. Hála a te igen-szavadnak,
végérvényesen egyesült Isten megszólítása és az Isten-ember válasza. Te
vagy az új élet zsengéje, te megőrzöd mindnyájunk számára az öröm és
szeretet nagylelkű igenjét.
II. János Pál pápa

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum