2008. május 6., kedd

[Evangelium] 2008-05-06

2008. május 6. - Kedd

Jézus az utolsó vacsorán tekintetét az égre emelte, és így imádkozott:
"Atyám, eljött az óra. Dicsőítsd meg Fiadat, hogy Fiad is megdicsőítsen
téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek, akit
neki adtál, örök életet adjon. Az örök élet pedig az, hogy megismerjenek
téged, az egy igaz Istent, és Jézus Krisztust, akit te küldtél. Én
megdicsőítettelek téged a földön. A feladatot, amelyet rám bíztál,
teljesítettem. Atyám, most te dicsőíts meg engem azzal a dicsőséggel,
amelyben részem volt nálad a világ teremtése előtt! Kinyilatkoztattalak
téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál. Tieid voltak, és nekem
adtad őket. Tanításodat megtartották. Most már tudják, hogy minden, amit
nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled vett igéket mondtam el nekik, ők
pedig elfogadták: megismerték az igazságot, hogy tőled jöttem, és hittel
elfogadták, hogy te küldtél engem. Értük könyörgök. Nem a világért
könyörgök, hanem értük, akiket nekem adtál. Tieid ők- hiszen a tied
mindaz, ami az enyém, és minden az enyém, ami a tiéd -, és én
megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább itt e világban, ők azonban a
világban maradnak. Én most hozzád megyek."
Jn 17,1-11a

Elmélkedés:

Jézus az utolsó vacsorán az Atyához imádkozik. Már felkészült rá, hogy
néhány óra múlva elfogják és meghal. Élete utolsó perceiben mintegy
elszámol arról, hogy miként teljesítette küldetését. Már most kijelenti,
hogy küldetésének hűséges teljesítésével, az igazság tanításának
átadásával és az Atya megismertetésével dicsőséget szerzett Istennek,
pedig az igazi engedelmesség utolsó nagy próbája még hátravan. A szenvedés
és a halál önként vállalása szerzi meg majd a legnagyobb dicsőséget az
Atyának, aki éppen ezt az önfeláldozó engedelmességet kéri a Fiútól. Jézus
engedelmessége pedig kiérdemli, hogy az Atya is megdicsőítse őt azáltal,
hogy feltámasztja a halálból.
Vajon az én életem megdicsőíti-e Istent? Vajon keresem-e és teljesítem-e
Istentől kapott küldetésemet?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Úr Jézus! Minden bűnünk és gyöngeségünk ellenére te választottál ki
bennünket arra, hogy Egyházunk megújulási tervét általunk megvalósítsad.
Az Eucharisztia évében Szent Tested erejével tégy minket a remény
emberévé, meríts el minket az imában, és túlcsorduló szeretetedben, hogy
elinduljunk végre egymás felé!
Minden közösségünket tedd befogadó közösséggé! Tedd a vasárnapokat új
Pünkösddé, hogy megújuljunk a Szentlélekben! Mutasd meg a közös imák
erejének csodáját! Légy a mi életünk Ura, hogy a Te gondolataidat
gondoljuk, és tanításod szerint éljünk! Legyen egyházközségünk a megújult
lelkek közössége, az ima háza és megszentelődésünk forrása!
Uram! Újítsd meg egyházmegyénket papjaival és híveivel együtt, de kérlek,
kezdd rajtam! Ámen.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Májustól a Mária Rádióval együttműködünk az imakérések ügyében. A rádió
szívesen közvetíti a kéréseket. Az imaszándékokat juttassátok el a
titkarsag@mariaradio.hu címre. Válaszként megmondják majd, hogy mikor fog
a rádióban elhangzani az imaszándék.

Köszönettel tartozok azoknak, akik közületek az ima mellett adományaikkal
is támogatják plébániánk felújítását. A sok kicsi valóban sokra megy, s
nagy segítség most nekünk. Aki adományt tudna küldeni a felújításra,
kérem, küldjön egy e-mailt nekem a his@katolikus.hu címemre és küldök
részletesebb tájékoztatót. Kérem és köszönöm segítségeteket!
István atya
Felajánlott támogatást átutalással a következő számlára lehet küldeni:
Számlatulajdonos: Zalalövői Plébánia Számlaszám: 75500313-10030493
Külföldről: IBAN (nemzetközi számlaszám): HU29 75500313-10030493-00000000
BIC kód: TAKBHUHBXXX
Vagy a következő címre lehet küldeni postai utalvánnyal: Zalalövői
Plébánia 8999 Zalalövő, Szabadság tér 6.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum