2008. május 3., szombat

[Evangelium] 2008-05-03

2008. május 3. - Szombat, Szent Fülöp és Szent Jakab apostolok

Búcsúbeszédében Jézus így szólt tanítványaihoz: "Én vagyok az út, az
igazság és az élet. Senki sem juthat el az Atyához, csak általam. Ha
ismernétek engem, Atyámat is ismernétek. De mostantól fogva ismeritek őt,
és látjátok." Fülöp megjegyezte: "Uram, mutasd meg nekünk az Atyát, és ez
elég nekünk." Jézus így válaszolt: "Már olyan régóta veletek vagyok, és
nem ismersz engem, Fülöp? Aki engem lát, az látja az Atyát is. Hogyan
mondhatod hát: Mutasd meg nekünk az Atyát? Nem hiszed talán, hogy én az
Atyában vagyok, és az Atya énbennem? A szavakat, amelyeket hozzátok
intézek, nem magamtól mondom, és a tetteket is Atyám cselekszi, aki bennem
van. Higgyétek el, hogy én az Atyában vagyok, és az Atya énbennem! Ha
másért nem, legalább a tetteimért higgyétek! Bizony, bizony, mondom
nektek: Aki hisz bennem, ugyanazokat a tetteket fogja végbevinni,
amelyeket én cselekszem, sőt még nagyobbakat is tehet azoknál, mert én az
Atyához megyek. Bármit kértek majd nevemben az Atyától, megteszem nektek,
hogy az Atya megdicsőüljön a Fiúban, Ha pedig tőlem kértek valamit a
nevemben, azt is teljesítem."
Jn 14,6-14

Elmélkedés:

Mindent látni szeretnénk. Ez a vágy indít sokakat, hogy látnivalókban
bővelkedő világunkban útnak induljanak messzi tájakra. Nem elégszünk meg
azzal, hogy mindent láthatunk, ami körülvesz minket, hanem
mikroszkópjainkkal a szabad szemmel nem látható apró részleteket is
láthatóvá tesszük, s távcsöveinkkel az igen távoli dolgokat is látható
közelsége próbáljuk hozni. A látható világban élő ember szeretne
bepillantást nyerni a láthatatlan világba, Isten világába. Ezt jelzi a mai
ünnepelt Fülöp apostol kérése, aki azzal fordul Jézushoz, hogy mutassa meg
neki és a többi apostolnak az Atyát. Jézus pedig saját magát mutatja meg,
hiszen személyében a láthatatlan Isten látható emberi testet vett fel.
Vajon meglátom-e benne Isten Fiát?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Örvendeztél, ó, Szent Fülöp,
hogy Jézus téged meghívott,
s mint Pétert, legfőbb társadat,
őhozzá buzgó szív csatolt.

Mert Jézus bensőségesen
osztotta Lelke zálogát,
közölte Atyja titkait,
s önnönmagáét bízta rád.

És szívedben is, Szent Jakab,
Krisztus szerelme lángra kap,
rokon, mintegy testvére vagy,
és Egyházának oszlopa.

Első lettél Sion hegyén,
ki nyáját híven őrized,
s az üdvösségnek útjait
számunkra is meghirdeted.

Ó, boldogok, ti Jézusért
ontjátok tiszta véretek;
ha minket ily nagy példa vonz,
bizton nyerünk el mennyeket.

Ha megtaláljuk otthonunk,
nyugszunk Atyánknak szent ölén,
és együtt zengjük boldogan
a Hármas-Egy dicséretét. Ámen.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
Katalin és Attila imát kérnek gyermekáldásért.
Andrea imát kért egy súlyos beteg fiúért, a 15 éves Flóriánért, aki
időközben, hétfőn megtért az Úrhoz. Imádkozzunk családjáért!
Mónika és Melinda imát kérnek egy 80 éves asszony gyógyulásáért, aki
súlyos műtéten esett át.
Klára imát kér, hogy munkájához becsületes segítő társat találjon.
Erika imát kér férjéért és családjáért.
Judit imát kér rosszindulatú agydaganatos barátja, József gyógyulásáért,
illetve életesélyeinek javulásáért.
Köszönöm imáitokat!
István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum