2008. március 12., szerda

[Evangelium] 2008-03-12

2008. március 12. - Szerda

Egy alkalommal Jézus a benne hívő zsidókhoz fordult, és ezt mondta nekik:
"Ha megmaradtok tanításomban, akkor lesztek igazán tanítványaim:
megismeritek az igazságot, és az igazság majd szabaddá tesz benneteket."
Ők erre tiltakoztak: "Ábrahám leszármazottjai vagyunk, és soha senkinek
sem szolgáltunk. Hogy mondhatod tehát azt, hogy: Szabadok lesztek?"
Jézus így felelt: "Bizony, bizony, mondom nektek: mindaz, aki bűnt
cselekszik, szolgája a bűnnek. A szolga nem marad mindig ura házában, de a
fiú ott marad mindvégig. Ha viszont (Isten) Fia szabaddá tesz titeket,
akkor valóban szabadok lesztek. Tudom, hogy Ábrahám utódai vagytok, mégis
az életemre törtök, mert tanításom nem fog rajtatok. Én azt hirdetem
nektek, amit Atyámnál láttam; ti ellenben azt teszitek, amit a ti
atyátoktól hallottatok." Erre közbevágtak a zsidók: "A mi atyánk Ábrahám!"
Jézus így folytatta: "Ha Ábrahám gyermekei vagytok, tegyétek is azt, amit
Ábrahám tett! De ti az életemre törtök, bár azt az igazságot hirdetem,
amit Istentől hallottam. Ábrahám ilyet nem tett. Ti azt teszitek, amit
atyáitok tettek!" Ők azonban tovább erősködtek: "Mi nem vagyunk
törvénytelen gyermekek, csak egy atyánk van: az Isten." Jézus azonban
megállapította: "Ha Isten volna atyátok, szeretnétek engem, mert én
Istentől vagyok, és tőle jöttem. Nem a magam nevében jöttem, hanem az
Isten küldött engem."
Jn 8,31-42

Elmélkedés:

Jézus egészen nagy magabiztossággal és önbizalommal beszél saját
küldetéséről, amikor arról tanít, hogy Istentől jött. De nála nem az
emberre jelemző hamis magabiztosság ez. Ő valójában nem önmagában, hanem a
mennyei Atyában bízik. Ha magunkban, a saját erőnkben bízunk, nem vagyunk
az Atya gyermekei. Teljes bizalommal át kell adnunk magunkat Istennek.
Olyan bizalommal, ahogy Jézus is engedelmeskedett az Atyának és mindenben
teljesítette az ő akaratát. Ha ezt szabadon megtesszük, valóban Isten
gyermekei leszünk.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Jézus Krisztus! Benső hang ébred bennünk, ami talán már imádságunk
kezdete. Bár ajkunk még néma, de szívünk figyelmes és megszólít Téged.
Néha meglepődünk, mikor felismerünk magunkban, fölfedezve titokzatos
jelenlétedet.
Föltámadt Krisztus, Te minden embert megszólítasz és hívsz: "Engedd át
magad bizalommal a benned lakozó, Lelkemből fakadó életnek; a te kicsiny
hited is elég nekem. Soha nem hagylak el, soha."
Roger testvér

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum