2008. február 27., szerda

[Evangelium] 2008-02-27

2008. február 27. - Szerda

A hegyi beszédben Jézus ezt mondta tanítványainak: "Ne gondoljátok, hogy
azért jöttem, hogy megszüntessem a törvényt vagy a prófétákat. Nem
megszüntetni jöttem, hanem tökéletessé tenni. Bizony mondom nektek, amíg
az ég és föld el nem múlik, nem vész el a törvényből sem egy i betű, sem
egy vessző, hanem minden érvényben marad. Aki tehát csak egyet is eltöröl
akár a legkisebb parancsok közül is, és úgy tanítja az embereket, azt
nagyon kicsinek fogják hívni a mennyek országában. És mindaz, aki
megtartja és tanítja őket, igen nagy lesz a mennyek országában.
Mt 5,17-19

Elmélkedés:

A legtöbb embernek nincs gondja Isten törvényeinek ismeretével, a
megtartásukkal azonban igen. Könnyen adunk magunknak felmentéseket, vagy
találunk olyan okot, ami miatt valamit nem tartunk bűnnek. Ez
gondolkodásmód igencsak felelőtlen és az üdvösség szempontjából
kockázatos. Ha belátjuk, hogy Isten törvényei valóban az üdvösség felé
segítenek minket, akkor talán könnyebbé válik azok megtartása. Az az
érvelés is hiábavaló volna részünkről, hogy Isten törvényei túl nehezek
számunkra és megtartásuk lehetetlen. Isten parancsai szerint élni sokszor
valóban nehéz, de nem lehetetlen. Örök sorsunk függ attól, hogy készek
vagyunk-e engedelmeskedni Istenünknek.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Könyörülj rajtam, Istenem,
szerető jóságod szerint,
és minthogy mérhetetlen a te irgalmad,
gonoszságomat töröld le rólam!
Mosd le bűnömet teljesen,
és vétkemtől tisztíts meg engem!
Gonoszságomat belátom,
bűnöm előttem lebeg szüntelen.
Egyedül csak ellened vetkeztem,
ami színed előtt gonosz, olyat tettem.
Te feddhetetlen vagy döntéseidben,
és igazságos, amikor ítélsz.
íme, én bűnben születtem,
anyám már vétekben fogant engem.
Te pedig a szívben élő hűséget kedveled,
és kinyilatkoztattad nekem bölcsességed titkait.
Hints meg izsóppal, és tiszta leszek,
moss meg, és fehérebb leszek, mint a hó!
Add, hogy vidámságot és örömet halljak,
hadd örvendezzenek megtört csontjaim!
50. zsoltár/1.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
A Biblia évében minden 500-dik feliratkozó és aki őneki ajánlja listánkat,
egy-egy bibliát kap ajándékba. Most ismét kerek számhoz közeledünk,
átlépve a 12900-as számot. Ezen a héten tehát újabb két biblia találja meg
gazdáját. Aki tehát ajánlja barátainak és ismerőseinek a bibliaolvasás
e-mailes lehetőségét, most könnyen hozzájuthat egy szentíráshoz.
Köszönöm, hogy lelkesen terjesztitek az e-vangéliumot!
Szeretettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum