2008. február 26., kedd

[Evangelium] 2008-02-26

2008. február 26. - Kedd

Abban az időben Péter odament Jézushoz, és megkérdezte: "Uram, ha
testvérem vétkezik ellenem, hányszor kell megbocsátanom neki? Talán
hétszer?" Jézus így felelt: "Nem mondom, hogy hétszer, hanem hetvenszer
hétszer!
A mennyek országa olyan, mint amikor egy király el akart számolni
szolgáival. Amikor elkezdte, odahozták egyik adósát, aki tízezer
talentummal tartozott. Mivel nem volt miből megfizetnie, az úr
megparancsolta, hogy adják el őt, a feleségét, a gyermekeit, és mindenét,
amije csak van, és így törlessze adósságát. De a szolga leborult előtte és
úgy kérlelte: Légy türelmes irántam, mindent megfizetek! Az úr szíve
megesett a szolgán: szabadon bocsátotta őt, sőt még az adósságát is
elengedte.
A szolga kiment, és találkozott egyik szolgatársával, aki neki száz
dénárral tartozott. Elkapta és fojtogatni kezdte: Add meg, amivel
tartozol! Szolgatársa térdre hullott előtte és kérlelte: Légy türelmes
irántam, mindent megfizetek! De ő nem engedett, hanem ment és börtönbe
vetette, míg meg nem fizeti tartozását.
Szolgatársai látták a történteket. Elmentek és elbeszélték uruknak. Az úr
akkor magához hívatta őt, és így szólt hozzá: Te gonosz szolga! Amikor
kérleltél, én minden tartozásodat elengedtem neked. Nem kellett volna
neked is megkönyörülnöd szolgatársadon, mint ahogy én megkönyörültem
rajtad? És az úr nagy haraggal átadta őt az őröknek, míg meg nem fizet
mindent, amivel tartozik.
Az én mennyei Atyám is így tesz veletek, ha tiszta szívből meg nem bocsát
mindegyiktek a testvérének."
Mt 18,21-35

Elmélkedés:

Miért kérjek bocsánatot Istentől? Miért kell meggyónni a bűneimet? -
kérdezik gyakran az emberek maguktól vagy lelkiatyjuktól. Sokan maguk
válaszolnak is a kérdésre. Vannak, akik azt mondják, hogy félelemből
gyónnak. Félnek Istentől, a bűneikért járó bűntetéstől vagy kifejezetten a
kárhozattól. Mások talán csak azért gyónnak, mert kötelesség és az egyház
előírja. De olyanok is vannak, akik lelki mélypontra kerültek, s nem
akarnak még mélyebbre süllyedni, ezért igyekeznek megszabadulni bűneik
terhétől. Mindezek indíthatnak valakit gyónásra, de azt érezzük, hogy ez
még nem az igazi.
A legjobb az volna, ha mindannyian megéreznénk Isten irántunk való
szeretetét, s iránta való szeretetre gyulladnánk. Mert a bűn az, amikor
nem szeretem Istent, a bűnbánat pedig az, amikor újra szeretem őt.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Istennek Igéje, én Uram taníts meg arra,
hogy nagylelkű legyek:
hogy úgy szolgáljak, mint megérdemled,
adjak számolgatás nélkül,
harcoljak, nem törődve a sebekkel,
dolgozzak, nem keresve pihenést,
teljesen megfeledkezve magamról,
nem várva más jutalmat,
mint hogy tudom: akaratodat teljesítem.


________________________________

Aktuális:
Kedves barátaim!
A Biblia évében minden 500-dik feliratkozó és aki őneki ajánlja listánkat,
egy-egy bibliát kap ajándékba. Most ismét kerek számhoz közeledünk,
átlépve a 12900-as számot. Ezen a héten tehát újabb két biblia találja meg
gazdáját. Aki tehát ajánlja barátainak és ismerőseinek a bibliaolvasás
e-mailes lehetőségét, most könnyen hozzájuthat egy szentíráshoz.
Köszönöm, hogy lelkesen terjesztitek az e-vangéliumot!
Szeretettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum