2008. január 3., csütörtök

[Evangelium] 2008-01-03

2008. január 3. - Csütörtök

Abban az időben, amikor Keresztelő János látta, hogy Jézus közeledik
feléje, így szólt: "Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő
az, akiről azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert
előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért
keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben." János azután így
folytatta tanúságtételét: "Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy
vízzel kereszteljek, az mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek,
és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom
arról, hogy ő az Isten Fia!"
Jn 1,29-34

Elmélkedés:

Keresztelő János folytatja tanúságtételét Jézusról a mai evangéliumban.
Korábban a vallási vezetők küldötteinek, most pedig a népnek beszél.
Tanúságtételének különös erőt ad, hogy most már ő is látja azt, akinek
jöveteléről eddig is beszélt. János most találkozik első alkalommal
Jézussal, akinek előfutáraként tevékenykedett. János tanúskodásának alapja
az, hogy felismeri a jeleket, s a jelek alapján az Isten Fiát.
Felismerjük-e a jeleket, amelyeket Isten nekünk ad, hogy mi is higgyünk
Fiában Jézusban? Kész vagyok-e arra, hogy én is tanúságot tegyek Jézusról,
akinek tanítványa, követője vagyok? Kész vagyok-e elfogadni tőle a
Szentlelket, hogy megújítsa életem?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Szeretlek, Istenem, mert te mindenek előtt voltál a világon.
Szeretnem kell téged, mert saját kezeddel formáltál meg engem.
Szeretlek téged, Istenem, mert azért alkottál, hogy szeresselek.
Uram, Istenem, szeretlek téged, mert te előbb szerettél engem!
Mily boldogtalan voltam, amíg nem követtelek!
Mily boldog leszek, ha egészen neked adom magam!
Add, hogy csak érted éljek, és téged szeresselek!

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum