2007. december 15., szombat

[Evangelium] 2007-12-15

2007. december 15. - Szombat

Színeváltozása után tanítványai megkérdezték Jézust: "Miért mondják az
írástudók, hogy előbb Illésnek kell eljönnie?" Ő így felelt: "Illés eljön
ugyan, és helyreállít mindent, én azonban azt mondom nektek, hogy Illés
már eljött, de nem ismerték fel, és kényük-kedvük szerint bántak vele. Így
szenved majd az Emberfia is tőlük." Ekkor értették meg a tanítványok, hogy
Keresztelő Jánosról beszélt nekik.
Mt 17,10-13

Elmélkedés:

Jézus arról beszél a mai evangéliumi részben, hogy Keresztelő Szent
Jánosnak ugyanaz lett a sorsa, mint Illés prófétának, s ehhez
hozzátehetjük még, hogy ugyanaz, mint sok más prófétának. Az ószövetségi
próféták egyáltalán nem voltak népszerűek, hiszen az Istentől eltávolodott
életmódjukra, látszatvallásosságukra és hamis buzgóságukra figyelmeztették
az embereket. S mivel az embereknek nehéz beismerniük, hogy vétkeztek,
ezért a könnyebb utat választották: megharagudtak azokra, akik bűneikre
figyelmeztették őket. Ez a harag szinte mindig ellenségeskedésbe ment át
és megölték a prófétákat. Keresztelő Jánosnak is ugyanez lett a sorsa.
Mindez előrevetíti Jézus sorsát is, aki a mennyei Atya küldötteként
szintén a megtérésről beszélt, s akit szintén megöltek.
Jézus születésének közelgő ünnepe indítson engem is bűnbánatra!
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Hozzád kiáltok, Uram, és így szólok:
Te vagy az én menedékem,
örökségem az élők honában.
Figyelj esengő szavamra,
mert meggyötörtek engem szerfölött.
Üldözőim elől oltalmazz,
mert erősebbek, mint én vagyok.
Szabadíts ki börtönömből,
hogy nevedet magasztaljam.
Körém gyűlnek majd az igazak,
hogyha jót teszel velem.
141. zsoltár/2.

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum