2007. szeptember 27., csütörtök

[Evangelium] 2007-09-27

2007. szeptember 27. - Csütörtök

Heródes, a negyedes fejedelem mindenről értesült, amit Jézus tett és
hirdetett. Nyugtalanság fogta el, mert egyesek azt mondták: "János támadt
fel a halálból." Mások szerint: "Illés jelent meg újra." Voltak, akik azt
állították: "A régi próféták közül kelt életre valamelyik." Heródes így
töprengett: "Jánost lefejeztettem. Ki lehet hát az, akiről ilyeneket
hallok?" És kereste az alkalmat, hogy személyesen láthassa Jézust.
Lk 9,7-9

Elmélkedés:

A Jézusról hallott csodás dolgok sokakat kiváncsivá tettek, köztük
Heródest is. A kiváncsiság mellett a félelem is hajtotta, hogy találkozzon
Jézussal, akiről egyesek azt állították, hogy benne Keresztelő János
támadt fel. Ebből az érdeklődő kiváncsiságból és belső félelemből sosem
lesz megtérést eredményező személyes kapcsolat Jézussal sem Heródes
esetében, sem másoknál. Vajon miért? Mi hiányzik belőle? Talán azért, mert
alázat helyett gőg uralkodik benne. Talán azért, mert kérdéseire önmaga
akar válaszolni és nem Jézustól vár feleletet. Talán azért mert
fejedelemként nem képes beismerni Isten előtti kicsinységét és ragaszkodik
a hatalomhoz. Talán azért, mert nincs meg szívében a hit és a szeretet
utáni vágy.
Engem mi irányít, vezet Jézus felé?
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Uram, azt a kegyelmet kérem tőled, hogy testvéreimnek adhassam mindazt a
szeretetet, melyet neked szeretnék adni. Azt kérem, hogy eméssz fel engem
szereteteddel, add meg nekem, hogy mások javát szolgálhassam, főként
azokét, akiket senki sem szeret, akik nem szeretetreméltók.
Add meg nekem, hogy szeressek akkor is, amikor engem nem szeretnek, add
meg nekem, hogy szeressek, amikor nem hiszek mások szeretetében. Add meg
nekem a felismerést, hogy minden seb hozzád tud és akar emelni.
Semmi és senki, egyetlen teremtmény se legyen képes elválasztani tőled.
Add meg nekem, hogy megértsem az eseményeket, s hogy úgy éljek, mintha ma
este meg kellene jelennem előtted. Ó, Uram, tedd, hogy így legyen!
Lisieux-i Szent Teréz

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum