2007. augusztus 10., péntek

[Evangelium] 2007-08-10

2007. augusztus 10. - Péntek, Szent Lőrinc diakónus és vértanú

Abban az időben Jézus így beszélt tanítványaihoz: "Bizony, bizony, mondom
nektek: Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha
azonban elhal, sok gyümölcsöt hoz. Aki szereti életét, elveszíti azt, de
aki gyűlöli életét ebben a világban, az megmenti azt az örök életre. Aki
nekem szolgál, kövessen engem, és ahol én vagyok, ott lesz a szolgám is.
Aki nekem szolgál, azt becsülni fogja az Atya."
Jn 12,24-26

Elmélkedés:

"Ha a búzaszem nem hull a földbe, és el nem hal, egyedül marad, ha azonban
elhal, sok gyümölcsöt hoz" - mondja Jézus a mai evangéliumban.
Valószínűleg egy korabeli elterjedt mondás volt ez, amelyet később a
keresztények az Úrra kezdtek vonatkoztatni. Jézus az a búzaszem, aki
halálával a föld mélyébe került, ott egyedül volt, majd feltámadásával
gyümölcsöt termett. Jézus az, aki egészen odaadja életét az emberek
megváltásáért és üdvösségéért, s odaadását az Atya azzal jutalmazza meg,
hogy feltámasztja az örök életre.
Ezt az értelmezést a keresztény közösség később joggal szélesíti ki
Krisztus minden követőjére, köztük a vértanúkra, akik halálukban egészen
hasonlókká váltak az Úrhoz. Minden kereszténynek oda kell adnia egészen
életét Krisztusnak, hogy általa bőséges termést hozzon.
(Horváth István Sándor)

Imádság:

Jézusom édes Szíve, én nem tudlak úgy szeretni, ahogy kell, csak általad.
Nem tudok hozzád jönni, ha nem vonzol engem. Nem tudok rád hagyatkozni, ha
te nem támogatsz.
Hogy mindenem a tiéd lehessen, végy birtokodba, Uram, hogy ne legyek többé
a magamé, hanem a Tiéd.

_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.katolikus.hu/szombathely/szombathely-ev.html
Evangelium@communio.hu
http://www.communio.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum