2016. április 28., csütörtök

[Evangelium] 2016-04-28

2016. április 28. – Csütörtök

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Amint engem szeret az Atya, úgy
szeretlek én is titeket. Maradjatok meg az én szeretetemben! Ha
megtartjátok parancsaimat, megmaradtok szeretetemben, ahogy én is
megtartottam Atyám parancsait, és megmaradok az ő szeretetében. Ezeket
azért mondtam nektek, hogy az én örömöm legyen bennetek, és örömötök ezzel
teljes legyen."
Jn 15,9-11

Elmélkedés:

A szőlőtőről és a szőlővesszőkről szóló példabeszéd folytatásában Jézus
felfedi a szeretetet, mint minden élő közösség és kapcsolat lényegét. Az
Atya szereti a Fiút, aki kiárasztja szeretetét az emberek felé. Az ember
válasza egyrészt az, hogy viszonozza ezt a szeretetet. A szeretet azonban
elsősorban nem szavakban, hanem cselekedetekben nyilvánul meg. Jézus nem
csupán beszélt arról, hogy szeretet kapcsolja őt az Atyához, hanem
megmutatja annak megnyilvánulásait, azaz engedelmességét az Atyának.
Tőlünk is azt várja, hogy iránta való szeretetünk abban váljék valósággá,
hogy parancsai szerint élünk.
Az egyoldalú szeretetnek nem sok értelme van, mert a szeretet lényege a
kölcsönösség, az egymásnak ajándékozott és az egymástól elfogadott
szeretet. Igaz ez az isteni személyek viszonylatában, valamint Isten és az
ember kapcsolatában. Ez a szeretet örömöt jelent mindazoknak, akik benne
élnek. Jézus öröme abból fakad, hogy teljesíti az Atya parancsait, s öröme
azzal teljesedik be, ha mi is az Atya parancsai szerint élünk. A mi
számunkra az öröm teljessége az, hogy Krisztus személyében megismerjük az
Atyát, tanításában felismerjük az üdvözítő igazságot, és engedjük, hogy
elvezessen minket a mennyország el nem múló örömébe.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Én Istenem! Felajánlom magamat égő áldozatul irgalmas szeretetednek, hogy
életem a tökéletes szeretet egyetlen hősi tette legyen. Könyörgök hozzád,
hogy a benned rejlő végtelen szeretetnek árját öntsd át lelkembe, hogy az
engem felemésszen, és a te szeretetednek vértanújává tegyen. Igen, így
akarok elkészülni rá, hogy előtted megjelenhessek: a szeretet
mártírhalálával akarok meghalni, s így egyenest a te irgalmas szereteted
karjaiba repülni.
Lisieux-i Szent Teréz

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://igenaptar.katolikus.hu/
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20160428.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum