2015. május 8., péntek

[Evangelium] 2015-05-08

2015. május 8. – Péntek

Jézus így tanított az utolsó vacsorán: „Az az én parancsom, hogy
szeressétek egymást, amint én szerettelek titeket! Nagyobb szeretete
senkinek sincs annál, mint annak, aki életét adja barátaiért. Ti barátaim
vagytok, ha megteszitek, amit parancsolok nektek. Nem mondalak titeket
többé szolgának, mert a szolga nem tudja, mit tesz az ura. Barátaimnak
mondalak benneteket, mert mindazt, amit hallottam Atyámtól, tudtul adtam
nektek. Nem ti választottatok engem, hanem én választottalak titeket; és
arra rendeltelek, hogy elmenjetek és gyümölcsöt hozzatok: maradandó
gyümölcsöt. Bármit kértek az Atyától az én nevemben, megadja nektek. Azt
parancsolom nektek, hogy szeressétek egymást!"
Jn 15,12-17

Elmélkedés:

Az előző napokban olvasottak után a szeretet új területére tér át Jézus
beszédében. Korábban szó volt az Atya és a Fiú közti kölcsönös
szeretetről, amely kiárad, kiteljesedik az emberek felé, s amelyet a
Krisztusban hívők viszonoznak. Az Isten iránti szeretet mellett megjelenik
az emberek egymás közti szeretete, amelynek mintája és forrása szintén
Krisztus irántunk való szeretete. „Szeressétek egymást, amint én
szerettelek titeket!" (Jn 15,12) - olvassuk a mi Urunk szavait a mai
evangélium részletében.
Tanítványainak egymás iránti szeretetéről korábban már beszélt, mint olyan
jelről, illetve ismertetőjegyről, amely alapján felismeri majd a világ,
hogy Krisztushoz tartoznak (vö. Jn 13,35). Mindebben a mérték Krisztus
önfeláldozó, személyes, nagylelkű, jóakaró és szeretetre ösztönző
szeretete. És talán ezt az utóbbi tulajdonságot érdemes mai
elmélkedésünkben kiemelni. Akkor értettük meg valójában Krisztus
kereszthalálban megmutatkozó szeretetét és a kereszt titkát, ha ez minket
is életünk teljes odaadására indít, a szeretet gyakorlására ösztönöz. A
szeretet útja a kereszttől indul és abból az élményből fakad, hogy
Krisztus annyira szeretett engem, hogy kész volt meghalni értem. A
szeretet útja a kereszttől indul és az örök életre vezet, mert Isten
megjutalmaz minden szeretetből fakadó jócselekedetet.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Istenünk, Atyánk, Te az igazság Igéjét és a megszentelő Szentlelket
elküldted a világba, s ezzel kinyilvánítottad csodálatos belső életedet az
emberek előtt. Add, hogy az igaz hit megvallásában az örök Szentháromság
dicsőségét megismerjük és a fölséges hatalmú Egy-Istent imádjuk.

 
A mai olvasmány és a zsoltár szövege itt olvasható:
http://evangelium.katolikus.hu/teljes/?nap=2015-05-08
 
A mai evangélium és elmélkedés szövege itt hallgatható meg:
http://evangelium.katolikus.hu/audio/NE20150508.mp3
 
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum