2012. április 4., szerda

[Evangelium] 2012-04-04

2012. április 4. - Nagyszerda

A betániai vacsora után a tizenkettő közül az egyik, akit karióti Júdásnak
hívtak, elment a főpapokhoz és megkérdezte tőlük: „Mit adtok nekem, ha
kezetekbe juttatom Jézust?" Azok harminc ezüstöt ígértek neki. Ettől
kezdve csak a kedvező alkalmat kereste, hogy kiszolgáltassa őt nekik. A
kovásztalan kenyér ünnepének első napján a tanítványok ezzel a kérdéssel
fordultak Jézushoz: „Hol készítsük el neked a húsvéti vacsorát?" Ő így
felelt: „Menjetek be a városba, egy bizonyos emberhez, és mondjátok neki:
A Mester üzeni: Közel van az én időm; tanítványaimmal nálad költöm el a
húsvéti vacsorát." A tanítványok úgy tettek, ahogy Jézus meghagyta nekik,
és elkészítették a húsvéti vacsorát. Amikor beesteledett, Jézus a tizenkét
tanítvánnyal asztalhoz telepedett. Miközben ettek, így szólt hozzájuk:
„Bizony mondom nektek, közületek egyvalaki elárul engem!" Erre nagyon
elszomorodtak, és sorra kérdezték őt: „Csak nem én vagyok az, Uram?" Ő így
válaszolt: „Aki velem egyszerre nyúl a tálba, az árul el engem. Az
Emberfia ugyan elmegy, amint megírták róla, de jaj annak, aki az Emberfiát
elárulja! Jobb lett volna annak az embernek, ha meg sem születik!" Erre
Júdás, az áruló is megkérdezte: „Csak nem én vagyok az, Mester?" Ő így
felelt: „Te magad mondtad!"
Mt 26,14-25

Elmélkedés:

Tegnap János, ma pedig Máté evangéliumából olvassuk Júdás árulásának
elbeszélését. Mária a 300 dénárba kerülő kenetet sem sajnálta az Úrtól,
Júdás megelégszik 30 ezüst dénárral az árulásért. János szerint miután
Jézus megjövendöli, hogy valaki közülük elárulja őt, az apostolok
megkérdezik: „Ki az, Uram?". Máté egészen személyessé teszi az
érdeklődést: „Csak nem én vagyok az, Uram?" – kérdezik sorra. Amikor már
bátorságot vennénk magunkon, hogy mi feltegyük ezt a kérdést, akkor
szívünkre támad a félelem: lehet, hogy éppen nekem mondja azt Jézus, amit
egykor Júdásnak: „Te magad mondtad!" Nem szeretnék áruló lenni, de a
kérdést mégis fel kell tennem, hogy kiderüljön, mi lakik a szívemben.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Krisztusunk, aki eljöttél e világba, hogy meglátogasd azokat, akik várják
az üdvösséget, add, hogy a mi nemzedékünk fölismerje látogatásodnak
idejét, és része legyen megváltásod gyümölcseiben. Ne engedd, hogy
miattunk és az új évszázad emberei miatt sírni kelljen, mert
visszautasították az irgalmas Atya kezét.
Boldog II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum