2012. március 27., kedd

[Evangelium] 2012-03-27

2012. március 27. – Kedd

A Sátoros-ünnep alkalmával Jézus így beszélt a farizeusokhoz: „Én
elmegyek, és ti hiába kerestek, mert meghaltok bűneitekben. Ahova én
megyek, oda ti nem jöhettek." A zsidók erre tanakodni kezdtek: „Csak nem
akarja megölni magát, hogy ezt mondja: Ahová én megyek, oda ti nem
jöhettek"? Jézus így folytatta: „Ti innen alulról vagytok, én felülről
vagyok. Ti ebből a világból vagytok, én nem ebből a világból vagyok. Azért
mondtam nektek, hogy meghaltok bűneitekben, mert nem hiszitek el rólam,
hogy ki vagyok: ezért kell meghalnotok bűneitekben." Erre megkérdezték:
„De hát ki vagy te?" Jézus azt válaszolta: „Kezdettől fogva az vagyok,
amit mondok is nektek. Sokat kellene még beszélnem rólatok, és ítéletet
mondanom felettetek, mert aki engem küldött, igazmondó; én pedig azt
hirdetem a világnak, amit tőle hallottam." De azok nem értették meg, hogy
az Atyáról beszél nekik. Végül Jézus azt mondta nekik: „Ha majd
felemelitek (a kereszten) az Emberfiát, akkor megtudjátok, hogy én vagyok,
és hogy semmit nem teszek önmagamtól, hanem azt hirdetem, amit Atyámtól
tanultam. Aki küldött engem, az velem van, és nem hagy magamra, mert én
mindig azt cselekszem, amiben ő tetszését találja." E szavak után sokan
hittek Jézusban.
Jn 8,21-30

Elmélkedés:

Jézus arról beszél a mai evangélium szerint, hogy nem ebből a világból
való. Mindent az Atya megbízásából tesz, és akkor is Őneki engedelmeskedik
majd, amikor a kereszten feláldozza életét. Mindenki, aki körülötte áll –
farizeusok is és a nép is – ugyanazt hallja. A hallgatóság reakciója ennek
ellenére kétféle. Az egyik csoportról azt írja az evangélista, hogy „nem
értették meg szavait", a másik oldalon viszont azok vannak, akik „e szavak
után hittek Jézusban". Vajon mi okozza ezt a különbséget? Mitől van az,
hogy egyesek elfogadják Jézus személyét, tanítását és követésére indulnak,
de mások visszautasítják őt, és nem kívánnak vele élni? A különbség oka
pontosan az, amit Jézus az evangéliumi szakasz elején említ. A farizeusok
földiesen, evilági módon gondolkodnak. Nem arra törekszenek, hogy megérték
az Isten akaratát, hanem a maguk szándékait akarják ráerőltetni Istenre,
felcserélve ezzel a szerepeket. Helytelenül értelmezett emberi szabadság
az, ha valaki Istentől akarja függetleníteni magát. Aki mindig csak saját
érdekeinek megvalósítására törekszik, sosem fogja megérteni és elfogadni
Isten akaratát.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Jézus, hittel vallom, hogy te valóban Isten vagy, aki isteni
hatalmadat oly sokszor kinyilvánítottad az embereknek. Taníts meg engem
arra, hogy mindig őszinte bizalommal merjek hozzád fordulni, aki
üdvösségemet és minden ember üdvösségét akarod. Ments meg engem életem
viharaiban és vezess engem a biztos kikötőbe, a te országodba!
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum