2012. március 15., csütörtök

[Evangelium] 2012-03-15

2012. március 15. - Csütörtök

Egy alkalommal Jézus egy néma emberből űzött ki ördögöt. Amint az ördög
kiment, a néma megszólalt. A nép elcsodálkozott rajta. Egyesek azonban azt
mondták: „Belzebubnak, az ördögök fejedelmének segítségével űzi ki az
ördögöket." Mások próbára akarták tenni, és égi jelet követeltek tőle.
Jézus belelátott gondolataikba, és így szólt hozzájuk: „Minden önmagában
meghasonlott ország elpusztul, és ház házra omlik. Ha a sátán önmagában
meghasonlott, hogyan állhat fönn az országa? Ti ugyanis azt mondjátok,
hogy Belzebub segítségével űzöm ki az ördögöket. Ám ha én Belzebub
segítségével űzöm ki a gonosz lelkeket, a ti fiaitok kinek a segítségével
űzik ki? Ezért ők lesznek a bíráitok. Ha viszont én Isten ujjával (vagyis
Isten erejével) űzöm ki az ördögöt, akkor bizonyára elérkezett hozzátok az
Isten országa. Az erős ember fegyveresen őrzi házát. De birtoka csak addig
van biztonságban, amíg el nem jön az, aki erősebb nála. Ez legyőzi,
elveszi fegyverzetét, amelyben bízott, és szétosztja a zsákmányt. Aki
nincs velem, az ellenem van; aki nem gyűjt velem, az szétszór."
Lk 11,14-23

Elmélkedés:

Jézus ellenfelei azt a képtelen vádat fogalmazzák meg, amely szerint az
ördöggel szövetkezve végzi ördögűzéseit a rendkívüli hatalommal rendelkező
tanító. Válaszában Jézus egyrészt rámutat a vád belső ellentmondására,
másrészt kinyilvánítja, hogy ő Isten hatalmával és erejével végzi
cselekedeteit, amelyek Isten országának jelenlétéről tanúskodnak. Az
ördögűzések tehát azt jelzik, hogy Jézus felveszi a harcot a rosszal
szemben. Szembeszáll a gonosszal, hogy az emberért küzdjön. A rosszat
legyőzve visszaadja szabadságunkat. A nagyböjt annak az ideje, hogy Jézus
segítségével én is felvegyem a harcot a bennem lévő és az Istennel való
kapcsolatomat megrontó rosszal szemben és legyőzzem azt.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Isten, én Istenem, mert te az enyém vagy, semmim sem hiányzik. És mert én
a tied vagyok, benned, Szabadítómban, dicsekszem mindörökké. Minden
szomorúságomban te vidítasz fel ünnepi terített asztaloddal. És hol is
volna jó sora az én lelkemnek, ha nem tebenned, életem Istene?
Nagy Szent Gertrúd
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum