2012. február 27., hétfő

[Evangelium] 2012-02-27

2012. február 27. – Hétfő

Egy alkalommal Jézus az utolsó ítéletről beszélt tanítványainak: Amikor az
Emberfia eljön az ő dicsőségében összes angyalának kíséretében, és helyet
foglal dicsőséges trónusán, akkor minden nemzet összesereglik előtte, ő
pedig elválasztja őket egymástól, miként a pásztor elválasztja a juhokat a
kosoktól; a juhokat a jobbjára állítja, a kosokat pedig a baljára. Azután
a király így szól a jobbján állókhoz: „Jöjjetek, Atyám áldottai, vegyétek
birtokba a világ kezdetétől nektek készített országot! Mert éhes voltam és
ti ennem adtatok; szomjas voltam, és ti innom adtatok; idegen voltam, és
ti befogadtatok; ruhátlan voltam, és ti betakartatok; beteg voltam, és ti
fölkerestetek; börtönben voltam, és ti meglátogattatok!"
Erre megkérdezik tőle az igazak: „Uram, mikor láttunk téged éhezni, hogy
enni adtunk volna neked, vagy szomjazni, hogy inni adtunk volna? Mikor
láttunk idegenként, hogy befogadtunk volna, vagy ruhátlanul, hogy
betakartunk volna téged? Mikor láttunk betegen vagy börtönben, hogy
meglátogattunk volna?" Akkor a király így felel: „Bizony, mondom nektek:
Amit e legkisebb testvéreim közül eggyel is tettetek, velem tettétek!"
Ezután a balján állókhoz szól: „Távozzatok tőlem, ti, átkozottak, az örök
tűzre, amely az ördögnek és angyalainak készült. Mert éhes voltam, és nem
adtatok nekem enni; szomjas voltam, és nem adtatok inni; idegen voltam, és
nem fogadtatok be; ruhátlan voltam, és nem takartatok be; beteg voltam és
börtönben sínylődtem: és ti nem látogattatok meg engem!"
Erre ők is megkérdezik: „Uram, mikor láttunk téged éhezni vagy szomjazni,
idegenként vagy ruhátlanul, betegen vagy börtönben, és nem siettünk a
segítségedre?" Ő pedig ezt feleli majd nekik: „Bizony, mondom nektek: Amit
e legkisebbek egyikével nem tettetek, velem nem tettétek!" Ezek akkor az
örök büntetésre mennek, az igazak pedig az örök életre.
Mt 25,31-46

Elmélkedés:

Hamvazószerdán arról elmélkedtünk, hogy az imádság és a böjt mellett az
alamizsnálkodás, a szegényeknek való adakozás jellemzi leginkább a
keresztény embert a nagyböjti időszakban. S ez utóbbi mellé odatehetjük az
irgalmasság cselekedeteinek egész sorát. S lám, a mai napon az utolsó
ítélettel kapcsolatban éppen ezek a jócselekedetek kerülnek elő, mint
olyan tettek, amelyek szükségesek ahhoz, hogy valaki bejusson a
mennyországba.
Az ítélkező maga Krisztus, aki körül ott állnak az „összes angyalok", s Ő
elé járul „minden nemzet": keresztények és nem keresztények, hívők és nem
hívők egyaránt. És itt már semmi más nem számít, csak az, hogy ki
gyakorolta az irgalmasság cselekedeteit életében más emberekkel szemben.
Mindazok, akik megnyitották szívüket mások előtt és nem mulasztották el a
segítségnyújtást, bejutnak az örök életre, azaz odaállhatnak Krisztus
mellé az angyalok közé.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Ó Jézus, emlékeztess, hogy amikor Istent Atyánknak szólítjuk, Isten
gyermekeként viselkedjünk! Ha nekünk örömünk telik Atyánkban, neki is
kedvét kell találnia bennünk. Atyánk, hadd legyünk templomod, amelyben az
emberek felismerik jelenlétedet!

________________________________

Aktuális:
Egy-egy csepp. Az e-vangélium minden nap egy csepp. Kinek-kinek örömöt,
megnyugvást, vigasztalást, megerősítést, megvilágosodást jelentő csepp.
Minden napra. Éveken, életen át. Evangélium. Ezt olvassuk, ez vezeti
életünket és ezt hirdetjük. Az evangéliumhoz méltóan szeretnénk élni, mert
ebben ismerjük fel az üdvösség tanítását.
Az idei nagyböjtben is kérlek benneteket, hogy ajánljátok barátaitok,
ismerőseiteknek az e-vangélium napi olvasásának e-mailes lehetőségét.
Feliratkozni a www.evangelium365.hu oldalon lehet. Gond esetén segítség
kérhető tőlem a his@katolikus.hu címen.
Köszönettel: István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum