2012. január 24., kedd

[Evangelium] 2012-01-24

2012. január 24. - Kedd

Egy alkalommal Jézust fölkeresték anyja és rokonai. De nem mentek be a
házba, ahol Jézus tanított, hanem hívatták őt. Akik körülötte ültek,
odaszóltak Jézusnak: „Anyád és rokonaid kint vannak, és keresnek téged."
Jézus azonban így válaszolt: „Ki az én anyám? Kik az én rokonaim?" Aztán
végighordozta tekintetét a körülötte ülőkön, és csak ennyit mondott: „Ezek
az én anyám és rokonaim. Aki teljesíti Isten akaratát, az az én testvérem,
nővérem és anyám!"
Mk 3,31-35

Elmélkedés:

Jézus korában az egész társadalom és minden ember számára meghatározóak
voltak a családi kapcsolatok. Ugyanez természetesen érvényes Jézusra
vonatkozólag is, még akkor is, ha Isten az ő Atyja, hiszen földi
édesanyától jött a világra és családban nevelkedett fel. Éppen ezért kissé
hidegnek érezzük Jézus szavait, amelyet a házon kívül tartózkodó
rokonainak üzen. Jézus szavait azonban nem szabad úgy értékelnünk, hogy a
családi kapcsolatok fontosságát megtagadva azok helyébe a lelki
kapcsolatokat állítja. A család továbbra is rendkívül fontos marad
számára, de emellett testvéreinek tekinti mindazokat, akik tanítása
szerint élnek. Különösen is fontos ezt hangsúlyoznunk egy olyan korban,
amikor sokan megkérdőjelezik a családi kötelékek jelentőségét. A fiatalok
egy rosszul értelmezett szabadság reményében a mielőbbi önállóságra, a
családtól való elszakadásra vágyakoznak, de a családi fészek biztonságából
kikerülve hamar kiderül, hogy képtelenek a repülésre, az önálló életre. A
családi közösség által nyújtott pótolhatatlan értékekre: a boldogságra, a
biztonságra, az értelmi és érzelmi fejlődésre és az egymásért végzett
munkára könnyebben rátalálunk, ha családunk életében Jézusnak is szerepe
van.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Uram, Te szeretsz engem a szenvedésben is! Uram, hiszek irántam való
jóságodban és szeretetedben. Biztosan tudom, hogy Te gondoskodsz rólam.
Sok kegyetlenség van a világban. De a világ minden természetes
összefüggésével együtt egy magasabb hatalomnak van alávetve. Hiszem, hogy
Te vagy a világ Ura és Teremtője. Hiszem, hogy minden a Te kezedben van,
minden ember, én is. Te Atyánk vagy, és szeretsz mindannyiunkat. Köszönöm,
hogy Te vagy az állandó változásban az élet nyugvópontja, amelyhez
tarthatom magam. Köszönöm, hogy szilárd életem van Benned, és így a jövőm
nincs a véletlenre bízva.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum