2012. január 3., kedd

[Evangelium] 2012-01-03

2012. január 3. - Kedd

Abban az időben, amikor Keresztelő János látta, hogy Jézus közeledik
feléje, így szólt: „Íme, az Isten Báránya, aki elveszi a világ bűneit! Ő
az, akiről azt mondtam: Utánam jön egy férfi, aki megelőz engem, mert
előbb volt, mint én. Én sem ismertem őt, de azért jöttem, és azért
keresztelek vízzel, hogy megismertessem őt Izraelben." János azután így
folytatta tanúságtételét: „Láttam, hogy az égből, mint egy galamb, leszáll
rá a Lélek, és rajta marad. Én sem ismertem őt, de aki küldött, hogy
vízzel kereszteljek, az mondta nekem: Akire látod, hogy rászáll a Lélek,
és rajta marad, ő az, aki Lélekkel keresztel. Én láttam, és tanúskodom
arról, hogy ő az Isten Fia!"
Jn 1,29-34

Elmélkedés:

Keresztelő János egészen világosan és határozottan tesz tanúságot
Jézusról: „Én láttam, és tanúskodom arról, hogy ő az Isten Fia!" (Jn
1,34). Három elemre érdemes odafigyelnünk, amikor a kijelentés tartamát
szemügyre vesszük: a látásra, a felismerésre és a tanúskodásra. Néhány
napja, karácsonykor lélekben Betlehemben jártunk és láttuk a jászolban
fekvő Gyermeket. Nem akartunk másra figyelni és nem engedtük, hogy bármi
más elterelje a figyelmünket róla. Miközben szemléltük, remélhetőleg
felismertük benne megváltónkat és az Isten Fiát. Most pedig, a karácsony
utáni időben elindulunk, hogy tanúságot tegyünk róla. A Keresztelőhöz
hasonlóan rámutatunk életünk Urára, Jézusra, és tanúsítjuk, hogy ő az
Isten Fia. Sok emberben él az Isten-látás vágya, de valamilyen okból nem
jutnak el a felismerésre. Tanúságtételünk Jézusról felnyithatja szemüket,
hogy eljussanak a felismerésre és meglássák Jézusban az emberré lett
Istent.
© Horváth István Sándor
 
 

Imádság:

Ki vagy Te, édes fény, mely betölt engem, és beragyogja szívem sötétségét?
Mint anyai kéz vezetsz engem, s ha elengednél, egy lépést sem tudnék
tenni.
Te vagy a tér, mely körülfogja és magába rejti létemet. Tőled elhagyatva
elsüllyednék a mélyben, a semmiben, melyből a létre hívtál.
Közelebb vagy hozzám, mint én magamhoz, bensőbb vagy, mint a legbensőm –
mégis elérhetetlen és felfoghatatlan vagy, Szentlélek! Örök szeretet!
Edith Stein
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum