2011. július 23., szombat

[Evangelium] 2011-07-23

2011. július 23. – Szombat, Szent Brigitta, Európa társvédőszentje

Abban az időben Jézus ezt mondta tanítványainak: Én vagyok az igazi
szőlőtő, Atyám a szőlőműves. Minden szőlővesszőt, amely nem hoz
gyümölcsöt bennem, lemetsz rólam, azt pedig, amely gyümölcsöt hoz,
megtisztítja, hogy még többet teremjen. Ti már tiszták vagytok a
tanítás által, amelyet hirdettem nektek. Maradjatok bennem, akkor én is
bennetek maradok. Miként a szőlővessző nem hozhat gyümölcsöt magától,
ha nem marad a szőlőtőn, úgy ti sem, ha nem maradtok bennem. Én vagyok
a szőlőtő, ti a szőlővesszők. Aki bennem marad, és én őbenne, az bő
termést hoz. Mert nélkülem semmit sem tehettek. Aki nem marad bennem,
azt kivetik, mint a szőlővesszőt, és elszárad. Összeszedik, tűzre vetik
és elégetik. Ha bennem maradtok, és szavaim is bennetek maradnak, akkor
bármit akartok, kérjétek, és megkapjátok. Azáltal dicsőül meg Atyám,
hogy bő termést hoztok, és tanítványaim lesztek.
Jn 15,1-8


Elmélkedés:
Jézus azt mondja a mai evangéliumban, hogy ő az igazi szőlőtő. Mit
jelent ebben az állításban az „igazi" jelző? Miért hangsúlyozza ezt
Jézus. Ennek megértéséhez tudnunk kell, hogy az ószövetségi írásokban
gyakran szerepel az a hasonlat, amely szerint a választott nép az Isten
szőlőskertje. A nép az Isten tulajdona, ahogyan a szőlőskert is
gazdájáé. A szőlőskert hasonlat tehát a nép és Istene közötti
szövetséget jelképezi.
Jézus átveszi és önmagára alkalmazza ezt a jól ismert hasonlatot.
Azzal, hogy igazinak nevezi magát, azt állítja, hogy a régi szövetség
helyébe újat hoz. Isten új választott népéhez azok tartoznak, akik
Jézushoz kapcsolódnak, miként a szőlővesszők a szőlőtőhöz.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Uram, ha meggyőződéssel vallom, hogy szegény vagyok, de egy őszinte
pillanatban észreveszem, hogy büszkeségem és irigységem gazdagon
burjánzik, szabadíts meg önmagamtól!
Uram ha véletlenül összekeverem a mennyek országát e világ
birodalmaival, add, hogy benned boldogságot találjak, és csak benned
bízzak!
Boldog Kalkuttai Teréz
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum