2011. július 14., csütörtök

[Evangelium] 2011-07-14

2011. július 14. - Csütörtök

Jézus egy alkalommal így fejezte be tanítását: Jöjjetek hozzám
mindnyájan, akik fáradtak vagytok, és terhek alatt görnyedtek: én
felüdítlek titeket! Vegyétek magatokra igámat, és tanuljatok tőlem,
mert én szelíd vagyok és alázatos szívű és nyugalmat talál lelketek.
Mert az én igám édes, s az én terhem könnyű.
Mt 11,28-30


Elmélkedés:
Tanuljatok tőlem – szól hozzánk Jézus a mai evangéliumban. Mire
vonatkozik kijelentése? Mit érdemes tőle megtanulnunk? Kortársai
gyorsan észrevették, hogy a falvakat és városokat bejáró Jézus
nagyhatású Tanító volt, akire odafigyeltek az emberek. Tanításában
különleges hatalom rejlett, amely isteni küldetését jelezte. Szavainak
olyan ereje volt, amely felülmúlt minden emberi bölcsességet, s
amelynek nem tudtak ellentmondani.
Nem csupán tanítására és annak mondanivalójára érdemes odafigyelnünk,
hanem egész életmódját érdemes megtanulnunk. Az emberekkel való
magatartása, türelme, szelídsége, alázata, engedelmessége, állandó
Istenre-figyelése, megbocsátó irgalma min-mind tananyag számunkra.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Hálát adunk neked, Atyánknak,
az életért és az ismeretért,
amelyet nekünk, szolgáidnak
Krisztus által kinyilatkoztattál;
dicsőség legyen neked mindörökké!
Ókeresztény ima
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum