2011. június 8., szerda

[Evangelium] 2011-06-08

2011. június 8. – Szerda

Abban az időben Jézus az égre emelte szemét, és így imádkozott: Szent
Atyám, tartsd meg a te nevedben azokat, akiket nekem adtál, hogy egyek
legyenek, mint mi. Amíg velük voltam, megőriztem nevedben azokat,
akiket nekem adtál. Megtartottam őket, és senki más nem veszett el
közülük, csak a kárhozat fia, hogy beteljesedjék az írás. Most tehozzád
megyek, ezeket pedig elmondom a világban, hogy az én örömöm teljes
legyen bennük. Átadtam nekik tanításodat, de a világ gyűlölte őket,
mert nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból való. Nem azt
kérem tőled, hogy vedd el őket a világból, hanem hogy óvd meg őket a
gonosztól. Hiszen nem a világból valók, amint én sem vagyok a világból.
Szenteld meg őket az igazságban, mert a te tanításod igazság. Amint te
elküldtél engem a világba, úgy küldöm én is őket a világba. És értük
szentelem magamat, hogy ők is megszentelődjenek az igazságban.
Jn 17,11b-19


Elmélkedés:
Főpapi imájának második részében Jézus a tanítványiért imádkozik. Két
dolgot kér számukra: az Atya tartsa meg őket az ő nevében és szentelje
meg őket az igazságban.
Az első kérés azt jelenti, hogy a tanítványok maradjanak meg az Atyával
való közösségben, amelynek éltetője a szeretet. Jézus is mindvégig
kitartott az Atyával való szeretetteljes egységben, s most az szeretné,
hogy a tanítványok is ugyanilyen kapcsolatban maradjanak a mennyei
Atyával.
A második kérés arra vonatkozik, hogy a tanítványok csak az Atya segítő
kegyelmével tudnak majd kitartani az üldözések és a megpróbáltatások
idején a Jézus által hirdetett igazságban. Ezt az igazságot a
tanítványoknak nem csupán elfogadniuk és megélniük kell, hanem
hirdetniük a világban, hogy minden ember megismerhesse Krisztus
igazságát. Az evangélium hirdetése az a pont, ahol Jézus imádsága az
utolsó szakaszhoz ér, amikor azokért fohászkodik, akik tanítványinak
szavára hinni fognak benne. De erről majd a holnapi részben lesz szó.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Istenünk, irgalmas Atyánk, aki szeretetedet Fiadban, Jézus Krisztusban
nyilatkoztattad ki, és kiárasztottad ránk a Szentlélekben, a
Vigasztalóban, fölajánljuk neked ma a világ és minden ember sorsát.
Hajolj le hozzánk, bűnösökhöz, gyógyítsd meg gyöngeségünket, űzz el
tőlünk minden rosszat, add, hogy a Föld minden lakója megtapasztalja
irgalmasságodat, hogy benned, a Szentháromság egy Istenben megtalálják
mindig a remény forrását.
Boldog II. János Pál pápa

________________________________
\
Aktuális:
Kedves Barátaim!
Köszönöm mindazoknak, akik csatlakoztak a Táborozzon 1000 gyermek!
akcióhoz. Már közel 1200 gyermek táborozását támogatjuk. A határon
túli, Kárpátaljáról, Csángóföldről, Erdélyből és Délvidékről érkező
magyar gyermeket táborozásának támogatására még gyűjtünk.
Szeretettel: István atya
Információ: http://zalalovo.plebania.hu
A Táborozzon 1000 gyermek! akcióra szánt adományát a Zalalövői Plébánia
számlájára küldheti. A közlemény rovatban kérjük feltüntetni:
"gyermektábor" Köszönjük támogatását!
1. Átutalás: Számlatulajdonos: Zalalövői Plébánia
Számlaszám: 10402355-00026472-00000003 Közlemény rovat: gyermektábor
2. On-line bankkártyás adomány: A www.zalalovo.plebania.hu honlap
Támogatás oldalán (http://zalalovo.plebania.hu/tamogatas). Az adomány
céljánál, kérjük válassza a "gyermektábor"
3. Postai utalvánnyal (rózsaszín csekk) a Zalalövői Plébánia 8999
Zalalövő, Szabadság tér 6. címre. Közlemény rovat: gyermektábor
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum