2011. június 7., kedd

[Evangelium] 2011-06-07

2011. június 7. - Kedd

Jézus az utolsó vacsorán tekintetét az égre emelte, és így imádkozott:
„Atyám, eljött az óra. Dicsőítsd meg Fiadat, hogy Fiad is megdicsőítsen
téged! Te hatalmat adtál neki minden ember fölött, hogy mindenkinek,
akit neki adtál, örök életet adjon. Az örök élet pedig az, hogy
megismerjenek téged, az egy igaz Istent, és Jézus Krisztust, akit te
küldtél. Én megdicsőítettelek téged a földön. A feladatot, amelyet rám
bíztál, teljesítettem. Atyám, most te dicsőíts meg engem azzal a
dicsőséggel, amelyben részem volt nálad a világ teremtése előtt!
Kinyilatkoztattalak téged az embereknek, akiket e világból nekem adtál.
Tieid voltak, és nekem adtad őket. Tanításodat megtartották. Most már
tudják, hogy minden, amit nekem adtál, tőled van. Hiszen én a tőled
vett igéket mondtam el nekik, ők pedig elfogadták: megismerték az
igazságot, hogy tőled jöttem, és hittel elfogadták, hogy te küldtél
engem. Értük könyörgök. Nem a világért könyörgök, hanem értük, akiket
nekem adtál. Tieid ők– hiszen a tied mindaz, ami az enyém, és minden az
enyém, ami a tiéd –, és én megdicsőültem bennük. Én nem maradok tovább
itt e világban, ők azonban a világban maradnak. Én most hozzád megyek."
Jn 17,1-11a


Elmélkedés:
Jézus az utolsó vacsorán az Atyához imádkozik. Már felkészült rá, hogy
néhány óra múlva elfogják és meghal. Élete utolsó perceiben mintegy
elszámol arról, hogy miként teljesítette küldetését. Már most
kijelenti, hogy küldetésének hűséges teljesítésével, az igazság
tanításának átadásával és az Atya megismertetésével dicsőséget szerzett
Istennek, pedig az igazi engedelmesség utolsó nagy próbája még
hátravan. A szenvedés és a halál önként vállalása szerzi meg majd a
legnagyobb dicsőséget az Atyának, aki éppen ezt az önfeláldozó
engedelmességet kéri a Fiútól. Jézus engedelmessége pedig kiérdemli,
hogy az Atya is megdicsőítse őt azáltal, hogy feltámasztja a halálból.
Vajon az én életem megdicsőíti-e Istent? Vajon keresem-e és
teljesítem-e Istentől kapott küldetésemet?
© Horváth István Sándor


Imádság:
Istenünk, mindenható Atyánk, engedd összes gyermekednek megtapasztalni,
hogy úton vannak feléd, az ember végső célja felé, s hogy van
kísérőjük, aki jót akar nekik: Mária, a tiszta szeretet képe, akit
eleve arra választottál, hogy Krisztus Anyja és az Egyház Anyja legyen.
Dicsérünk téged, Atyánk, mindörökké! Neked, aki az élet Atyja, kezdet
nélküli forrás, a legfőbb jó és örök világosság vagy, a Fiúval és a
Szentlélekkel együtt legyen tisztelet és dicsőség, dicséret és hála
mindörökkön örökké! Ámen.
Boldog II. János Pál pápa
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum