2011. május 13., péntek

[Evangelium] 2011-05-13

2011. május 13. - Péntek

Amikor Kafarnaumban Jézus az élet kenyerének mondta önmagát, vita
támadt a zsidók között: „Hogyan adhatja ez testét eledelül nekünk?" –
kérdezték. Jézus így felelt nekik: „Bizony, bizony, mondom nektek: Ha
nem eszitek az Emberfia testét, és nem isszátok az ő vérét, nem lesz
élet bennetek. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, annak
örök élete van, és én feltámasztom őt az utolsó napon. Az én testem
valóban étel, és az én vérem valóban ital. Aki eszi az én testemet, és
issza az én véremet, annak örök élete van, és én feltámasztom őt az
utolsó napon. Az én testem ugyanis valóban étel és az én vérem valóban
ital. Aki eszi az én testemet és issza az én véremet, az bennem marad
és én őbenne. Amint engem az élő Atya küldött, és én az Atya által
élek, úgy az is, aki engem eszik, énáltalam él. Ez a mennyből
alászállott kenyér. Nem az, amelyet atyáitok ettek, és meghaltak. Aki
ezt a kenyeret eszi, örökké él." Így tanított Jézus a kafarnaumi
zsinagógában.
Jn 6,52-59


Elmélkedés:
Az eucharisztikus beszéd folytatásaként arról beszél Jézus a mai
evangéliumi szakaszban, hogy az Ő teste valóban étel, amelyet valóban
ennünk kell, ha részesedni akarunk az örök életben és a feltámadásban.
Az Eucharisztia ünneplésén, a szentmisén való jelenlétünk alkalmat ad
arra, hogy ne csak kívülállóként szemléjük az Oltáriszentség titkát,
hanem valóban részesedjünk Krisztus áldozatából és feltámadásából. A
szentáldozáskor közösségre lépünk Krisztussal, ugyanakkor lelki
közösség jön létre mindazok között is, akik az egy kenyérből
részesülnek. Ebben az értelemben Krisztus Teste egységet teremtő és
közösséget formáló szentség, amely itt a földön összekacsolja az
újszövetség népét, s amely mindenkit segít, hogy eljusson az örök
életre.
Krisztus áldozata elsősorban a mennyei Atyának szóló ajándék,
ugyanakkor nekünk szóló ajándék is, hiszen valóságosan adja önmagát
nekünk az Oltáriszentségben. Fogadjuk el az Úr csodálatos és örök
életet biztosító ajándékát!
© Horváth István Sándor


Imádság:
Uram, Istenem, őrizz meg engem attól, hogy valaha is terhesnek érezzem
a munkát, vagy kedvetlen legyek hivatásomban.
Adj kitartást, örömet, mellyel végzem a munkámat, valamint hasznosan,
jól gazdálkodjam az idővel, ne fecséreljem el haszontalan
beszélgetéssel, vagy időtöltéssel.
Adj nekem oly erős szeretetet, hogy az, amit mára rendeltél nekem, ne
teher legyen, hanem öröm.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum