2011. május 12., csütörtök

[Evangelium] 2011-05-12

2011. május 12. – Csütörtök

A kenyérszaporítás utáni napon Jézus így szólt a sokasághoz: „Senki sem
jöhet hozzám, ha nem vonzza az Atya, aki küldött engem. Én feltámasztom
őt az utolsó napon. A prófétáknál ezt olvassuk: „Mindnyájan Isten
tanítványai lesznek." Mindaz, aki hallgat az Atyára, és tanul tőle,
hozzám jön. Nem mintha az Atyát látta volna valaki. Csak aki Istentől
való, az látta az Atyát. Bizony, bizony, mondom nektek: Aki hisz
bennem, annak örök élete van. Én vagyok az élet kenyere. Atyáitok
mannát ettek a pusztában, és mégis meghaltak. Itt a mennyből
alászállott kenyér, hogy aki eszik belőle, meg ne haljon. Én vagyok a
mennyből alászállott élő kenyér. Aki e kenyérből eszik, örökké él. A
kenyér, amelyet adni fogok, az én testem a világ életéért."
Jn 6,44-51


Elmélkedés:
A kenyérszaporításkor Jézus földi kenyeret adott az embereknek, amely a
test tápláléka. Ezt követően pedig a mennyei kenyérről beszél, amely
lelki táplálék az emberek számára. A hallgatóság elcsodálkozott, amikor
Jézus kijelentette, hogy ő az örök élet kenyere és teste valóban
táplálék, hiszen ekkor még nem tudhattak az eucharisztia csodájáról. Az
Úrnak a mai evangéliumban mondott szavai nagycsütörtökön valósultak meg
első alkalommal. Azóta az általa mondottakat és tetteket megismételve
minden szentmisével valóságosan megjelenik Krisztus az átváltoztatott
kenyérben és a borban.
Az oltáriszentséggel kapcsolatban kettős feladatunk van. Egyrészt
hinnünk kell, hogy az Eucharisztia valóban Krisztus teste, másrészt
táplálkoznunk kell ezzel a kenyérrel, amely az örök élet tápláléka
számunkra. Ebből a kenyérből él és táplálkozik az Egyház, s minden
hívő, aki az Egyházhoz tartozik.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Uram Jézus, taníts meg arra, hogy nagylelkű legyek,
És úgy szolgáljalak, amint megérdemled:
Hogy adjak számolgatás nélkül,
Hogy harcoljak nem gondolva arra,
Hogy sebeket kaphatok,
Hogy dolgozzam pihenés nélkül,
Egészen odaadva magam a Te szolgálatodra,
Nem várva más jutalmat, mint azt,
Hogy tudom: a Te szent akaratodat teljesítem. Ámen.
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum