2011. április 15., péntek

[Evangelium] 2011-04-15

2011. április 15. - Péntek

Egy alkalommal a zsidók köveket ragadtak, hogy megkövezzék Jézust. Erre
ő megkérdezte tőlük: „Sok jótettet vittem végbe köztetek Atyám nevében.
Melyik jócselekedetért akartok megkövezni engem?" A zsidók ezt
válaszolták: „Nem a jócselekedetért, hanem a káromkodás miatt akarunk
megkövezni, mert ember létedre Istenné teszed magadat." Jézus ezt
felelte: „A Szentírásban nemde ez áll: Én mondottam: istenek vagytok?
Ha már azokat is isteneknek mondja az írás, akikhez Isten igéje szólt –
és az írás nem veszítheti érvényét –, hogyan mondhatjátok arról, akit
az Atya megszentelt és a világba küldött: Káromkodol! – mert azt
mondtam, hogy Isten Fia vagyok? Ha nem cselekszem Atyám tetteit, ne
higgyetek nekem! De ha azokat cselekszem, és nekem nem akartok hinni,
higgyetek a tetteknek, hogy végre lássátok és elismerjétek: az Atya
énbennem van és én az Atyában." Erre ismét el akarták fogni őt, de
kiszabadította magát kezükből. Ezután Jézus újra a Jordánon túlra ment,
arra a helyre, ahol János először keresztelt, és ott is maradt. Sokan
keresték fel, mert így vélekedtek: „János ugyan egyetlen csodát sem
tett, de amit Jézusról mondott, az igaznak bizonyult." És sokan hittek
Jézusban.
Jn 10,31-42


Elmélkedés:
Jézus visszatér arra a helyre, ahol nyilvános működése elkezdődött.
Visszamegy a Jordán folyóhoz, ahol annak idején Keresztelő Jánostól
részesült a keresztségben. Jézus küldetésének végéhez érkezvén János
evangélista fontosnak tartja kiemelni, hogy az emberek hittek Jézusban,
azaz küldetése eredménnyel járt. Éppen az volt a küldetése, hogy
megismertesse az emberekkel az igaz Istent és megmutassa számukra Isten
Országa megvalósulását. A vallási vezetők azonban kudarcot vallanak e
terülten. Jézusnak az Atyáról tett kijelentéseit káromkodásnak
minősítik. Elítélésekor ez lesz majd a vád elleni. Mégsem titkolja
isteni származását, amely a kereszten mutatkozik majd meg igazán.
© Horváth István Sándor


Imádság:
Atyánk! Itt vagyok szolgáltadra, a Te gyermeked, hogy rajtam keresztül
folytasd szereteted munkáját a világban azáltal, hogy Jézust adod
nekem, rajtam keresztül másoknak és az egész világnak. Imádkozzunk
egymásért, hogy Jézus szerethessen bennünk és általunk azzal a
szeretettel, mellyel az Atya szereti Őt.
Boldog Kalkuttai Teréz
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://www.evangelium365.hu/

Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum