2010. július 12., hétfő

[Evangelium] 2010-07-12

2010. július 12. - Hétfő

Abban az időben Jézus így szólt apostolaihoz: Ne gondoljátok, hogy azért
jöttem a földre, hogy békét hozzak! Nem azért jöttem, hogy békét hozzak,
hanem hogy kardot. Azért jöttem, hogy szembeállítsam a fiút apjával, a
leányt anyjával és a menyet anyósával. Saját háza népe lesz az ember
ellensége. Aki atyját vagy anyját jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki fiát vagy leányát jobban szereti, mint engem, az nem méltó
hozzám. Aki nem veszi föl keresztjét, és nem követ engem, az nem méltó
hozzám. Aki meg akarja találni életét, elveszíti azt; de aki érettem
elveszíti életét, megtalálja azt. Aki titeket befogad, engem fogad be; aki
pedig engem befogad, azt fogadja be, aki engem küldött. Aki prófétát fogad
be azért, mert próféta, az a próféta jutalmát kapja. Aki igaz embert fogad
be azért, mert igaz ember, az az igaznak jutalmában részesül. Aki pedig
csak egy pohár friss vizet is ad inni egynek a legkisebbek közül, mert az
az én tanítványom, bizony, mondom nektek: nem marad el a jutalma. Amikor
Jézus befejezte tizenkét tanítványa oktatását, továbbindult, hogy
tanítson, és hirdesse Isten országának örömhírét a környékbeli városokban.
Mt 10,34-11,1

Elmélkedés:

A mai evangélium első felében Jézus meglehetősen furcsa dolgokat mond
küldetéséről, amikor arról beszél, hogy "kardot hozott a földre" és
szembenállást. Hogyan kell értenünk e kijelentéseket.
Arról van szó, hogy Jézus megjelenése megoszlást kelt az emberek körében,
hiszen egyesek hittel elfogadják, mások viszont elutasítják őt és
tanítását. Jézus eljövetelének és igehirdetésének a "mellékhatása", a
következménye a békétlenség, a szembenállás és a küzdelem a Krisztusban
hívők illetve nem hívők között. A szembenállás csak akkor szűnhetne meg,
ha a krisztushívő feladná hűségét vagy valamennyien megtérnének a Jézussal
szembefordulók.
Az evangélium második része a hűséges tanítványok ismérveit sorolja fel.
Jézus követése elszántságot kíván az embertől, hogy minden földi dologról
lemondva Isten és az ő Országának elnyerése legyen az első helyen.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Úr Jézus Krisztus, igaz Isten és igaz ember, Szent és nagy Isten,
halhatatlan Isten, könyörülj rajtunk és az egész emberiségen! Tisztíts meg
bennünket bűneinktől és gyarlóságainktól drága szent véred által, hogy a
te szeretetedben és a te békédben éljünk most, és mindörökké!
Labre Szent Benedek

________________________________

Aktuális:
Papi élményeim a Zala-völgyben (54.)
A múlt héten imatáborban voltam a gyerekekkel, ezért nem volt időm
megemlékezni róla, de azért most ne menjünk el szó nélkül amellett, hogy
július 9-én volt az e-vangélium levelezőlista 6. születésnapja. Az elmúlt
hat év alatt kb. 22 millió e-vangéliumi üzenet jutott el hozzátok.
Ismételten köszönet jár azoknak, akik terjesztik listánkat!
És ha már a születésnapról szó van, megosztom veletek azt az örömhírt is,
hogy az öcséméknél gyermek született. Aligha találnátok ki: Eszternek
hívják. Ő a hatodik. Mármint nem VI. Eszter, hanem a hatodik gyermek a
családjukban.
Az egy hónappal ezelőtt Paplan-akció keretében az eredetileg tervezett 100
helyett 633 garnitúrára érkezett felajánlás. Korábban 400 csomag már célba
ért, ezen a héten pedig a többit is eljuttatjuk az árvízkárosultaknak a
karitász közreműködésével. Köszönöm mindenki nagylelkű támogatását!
István atya
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum