2010. június 4., péntek

[Evangelium] 2010-06-04

2010. június 4. - Péntek

Amikor Jézus egy alkalommal a templomban tanított, ezt a kérdést vetette
fel: "Hogyan mondhatják az írástudók, hogy a Messiás Dávidnak a fia?
Hiszen maga Dávid mondja a Szentlélek által: Így szól az Úr az én Uramhoz:
Jobbom felől foglalj helyet, míg lábaid alá vetem ellenségeidet. Ha tehát
maga Dávid a Messiást Urának nevezi, akkor hogyan lehet az ő fia?" A nagy
népsokaság szívesen hallgatta Jézust.
Mk 12,35-37

Elmélkedés:

Jézus korában elterjed vélekedés volt, hogy a Messiás Dávid királyi
házának leszármazottja lesz, aki megszabadítja a népet az idegen
elnyomástól. A római fennhatóság csak erősítette azt az elképzelést, hogy
a messiási idő hamarosan bekövetkezik. A Máté és Lukács evangélisták által
lejegyzett családfa azt volt hivatott igazolni, hogy Jézus a Messiás. Több
csoda esetében is felfigyelhetünk arra, hogy a gyógyulni vágyó ember Dávid
fiának szólítja Jézust, s ezzel fejezi ki, hogy hisz abban, hogy ő a
Messiás. Mindez azonban csak lassan vált világossá a tanítványok számára.
S bár az apostolokban is élhetett a királyi messiás-kép Jézusról, ő
semmiképpen sem akart megfelelni ezen téves elvárásoknak.
(c) Horváth István Sándor

Imádság:

Mit határoz az, Uram, ha sötét a jövő?
A holnapért imádkozni én nem tudok.
Oltalmazd meg ma szívemet,
védj meg ma engem,
s add nekem mára szent világosságod!
Lisieux-i Szent Teréz
_______________________________________________
Evangelium minden nap
http://evangelium.katolikus.hu/
Evangelium@lista.hcbc.hu
http://lista.hcbc.hu/cgi-bin/mailman/listinfo/evangelium

Nincsenek megjegyzések:

Blogarchívum